A Fiat számtalan bőrt lehúzott már a 2004-es Év autójának választott Pandáról, amely többek között kapható "szimplán összkerekes", bumfordi terepjárós, gázos és szépen kicsinosított trendi változatban is, ám egy sportos kivitelt mind ez idáig váratott magára. Mielőtt még nagyon belemennék abba, hogy a latinos temperamentumot sugalló márka miért csak most jött ki a 100 HP nevű méregzsákkal, inkább járjuk körbe a legizmosabb Pandát, hogy legközelebb felismerjük, mi volt az a nagyon gyors dobozszerű valami, amely körbeautózott minket és eltűnt a forgalom sűrűjében.
Egy átlagos Panda mellé állítva a 100 HP le sem tagadhatja, hogy szteroidokon nőtt fel: agresszívan tátongó fekete műanyag hűtőrács, kiszélesített kerékjárati ívek, egyedi első-hátsó lökhárító, öblös kipufogóvég és egy látványos felnigarnitúra teszik sportossá a kedvesen bumfordi dobozformát, amelyre - biztos, ami biztos - egy tetőszpojlert is aggattak. A végeredmény több mint vagány, ám a munka hevében túlpörgött olaszok még ezen is tudtak egyet csavarni, és extra látványelemként lefóliáztatták a hátsó ablakokat.