A Detroitban bemutatott új XF nem csak megjelenésével bizonyul majd formabontónak. Először ugyanis az XF alapváltozatához lesznek elérhetőek azok a futóművek, amelyeket korábban csak az "R" jelzésű sportváltozatokhoz kínáltak. Az új XF Európában a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, benne a gyártó új nyolchengeres, 4,2 literes 420 lóerős motorjával. Természetesen az XF elérhető lesz a jelenlegi kevésbé izmos V6-os kiszerelésben is, igaz, ezeket a közeljövőben a Volvo nagyobb teljesítményű hathengeresei válthatják.
Ettől függetlenül a Jaguar megtartja az "R" verziókat is, de azok az előző generációknál jóval erősebbek lesznek. A brit Autocar információi szerint ezekbe nyolchengeres 5 literes, körülbelül 460 lóerős erőmű kerül majd. A két változatban megtalálható V8-asok a Jaguar saját fejlesztésű motorjai, melyeket az XF után az új XK típusokban is alkalmazni kívánnak.
A Jaguar arculatváltásának a márka profitképtelensége az oka. Az amerikai Detroit News értesülései szerint a cég 2006-ban nem kevesebb, mint 715 millió dolláros veszteséget termelt, miután az eladások a legfőbb piacnak számító USA-ban 32 százalékkal estek. Szakértők szerint a Jaguar az elkövetkezendő években sem válik jövedelmezővé: erre az évre 550, 2008-ra 300 millió dolláros veszteséget jósolnak. Ilyen számok tükrében nem tudni, hogy a Ford meddig nézi tétlenül a tulajdonába tartozó Jaguar vergődését. Mindenesetre a csupa pozitív visszajelzéseket kiérdemlő új XF jelentheti az első lépést a válságból való kilábalásra.