Az autó a Detroitban debütált Airstream Concept hajtásláncára épül. Ennek lényege, hogy a modell egy vezetékről feltöltött lítiumos akkumulátorral nagyjából negyven kilométert képes megtenni, ami alatt más erőforrást nem használ. Ez városi használatra tökéletesen megfelelő. Az elem lemerülése esetén működésbe lép a hidrogéncellás rendszer, ami energiával látja el a kifulladt telepet. Ez további 332 km megtételére elég. A Flexible Series Hybrid Edge végsebessége 137 km/h.
Nem véletlenül építették az autóba a Ford Edge tanulmány padlólemezét. Ez ugyanis lehetővé teszi a mérnököknek, hogy a fejlesztés során a hidrogéncellás rendszert akár kisebb dízel- vagy benzines hajtóművekre cseréljék. Ezek ugyanúgy képesek lennének ellátni energiával az akkumulátort, mint a jelenlegi rendszer. Könnyen elképzelhető, hogy a 8 óra töltést igénylő Flexible Series Hybrid Edge a jövőben forgalomba kerül, bár a jelenlegi előállítási költségek nem teszik lehetővé az elektromos-hidrogéncellás autó gazdaságos sorozatgyártását. A Washingtoni Autószalonon bemutatott modell legfőbb vetélytársa a GM Volt tanulmánya, mely hasonló technológiára épül, de egy feltöltéssel sokkal hosszabb út megtételére képes.