462 lóerős pickup a Mercedes GL-ből

Vágólapra másolva!
A német Edag formatervező stúdió elkészítette a milliomos jachttulajdonosok álomautóját, de a sorozatgyártásra kevés az esély.
Vágólapra másolva!

A tavalyi évben a terepjárósított Volkswagen Bogárral hatalmas feltűnést keltő Edag idén a legnagyobb Mercedes terepjáró erősen átalakított változatával irányítja magára a figyelmet a Genfi Autószalonon. Az elterjedt Sports Utility Vehicle név mintájára Luxury Utility Vehicle-re keresztelt óriás mindössze három hónap alatt készült el a kiindulási alapként használt Mercedes GL 500-ból, mert az eredeti alkatrészek 90 százalékát megtartották. Mivel a LUV-ot elsősorban a jacht- és vitorlástulajdonosoknak, valamint a jet ski-seknek szánták, az autón is a tengerész stílus köszön vissza. Erre utalnak a hófehér fényezést díszítő lakkozott tölgyfabetétek, amelyek a motorháztetőn, az ajtókon, a platón, és a hátsó részen is megjelennek. A LUV egyébként a hűtőrácsot leszámítva a C-oszlopig lényegében megegyezik a GL-lel, de az 562 mm-es padlólemez-nyújtást is eredeti alkatrészekből oldották meg. A fényűző utastérben a két beépített személyi számítógép jeleni a fénypontot, amelyek egyébként az audiorendszerrel is össze vannak kötve. A 6,1 literes, 461 lóerős motort, nagyteljesítményű fékrendszert és a 22 colos könnyűfém keréktárcsákat a Brabustól szerezte be az Edag a tanulmányautóhoz. Ekkora teljesítménnyel nem csoda, hogy a 2,5 tonnás LUV mindössze hat másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és hogy a végsebessége eléri a 250 km/órát. Nem valószínű, hogy valaha sorozatgyártásba kerülne a tanulmányautó, az Edag csupán azt szeretné demonstrálni vele, hogy viszonylag alacsony ráfordítással a szériaautókból is készíthetőek egyedi igényeket kielégítő, különleges járművek.



Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!