A legendás Impreza WRC új nemzedéke a japán Fuji Heavy Industries (a Subaru anyacége), a Subaru Technica International (a Subaru házi tuningcége), és az angliai Subaru World Rally Team (a ralicsapat) szoros együttműködéséből született meg. Forradalmi változások helyett az új versenyautó a 2006-os gép tovább finomított változatának tekinthető, amit az is jelez, hogy külsőre szinte semmi különbséget nem lehet felfedezni köztük. Alapos szemrevételezés után azért kiderül, hogy az új hűtőrendszer miatt módosítottak az első lökhárítón, a motorháztetőn pedig egy nagy helyett két kisebb légkieresztő nyílást alakítottak ki. Lényegesebb változások történtek a lemezek alatt, mert a kedvezőbb gumikopás érdekében javítottak az Impreza súlyelosztásán és futómű-geometriáján, de a lengéscsillapítókat is lecserélték. A rali világbajnokság szabályaihoz igazodva 2007-es modell fejlesztésénél a könnyebb szerelhetőség is nagy szerepet kapott. Az Impreza WRC2007 tesztelését már az új gumiszállító, a Michelin-hez tartozó BF Goodrich abroncsaival végezték Olaszországban és a spanyol murvákon. Elsőször a március 9-én kezdődő Mexikó Ralin láthatjuk az új versenyautókat Petter Solberg és Chris Atkinson alatt.