A tavaly év autójának választott, harmadik generációs Clio volt a kiindulási alap a Renault új koncepció-autójának elkészítésekor. Le sem tagadhatná származását a Grand Tour, hiszen az orr-rész szinte teljesen megegyezik a szériaváltozatéval, csak a kissé jellegtelen hátsó fertály lett teljesen új. Az eredetileg 399 centi hosszú kisautó, a megnövelt hátsó túlnyúlásnak köszönhetően 420 centisre nőtt, ami csupán egy centivel kevesebb az eggyel nagyobb kategóriába tartozó Mégane hosszúságánál. A hasonló méretek ellenére a Grand Tour 430 literes csomagtartója száz literrel nagyobb a nagy testvérénél, ami a praktikusabb karosszériaformának köszönhető. A Clio Grand Tour a Samsung elektronikai részlegével szoros együttműködésben készült, ezért az első ülések háttámlájába LCD képernyők kerültek, a csomagtartóban pedig egy fényképezőgépnek, egy hordozható számítógépnek, és egy digitális videokamerának alakítottak ki tárolórekeszt. Sőt, a rakodótérből kihúzható székben ülve, akkor is zavartalanul fényképezhető a természet, ha esik az eső, mert az esernyő szerepét ilyenkor a csomagtérajtó látja el. Az elöl 18, hátul 19 colos felniken gördülő Clio Grand Tourer orrába a Renault Clio Sportból ismert 200 lóerős, kétliteres motort szerelték, ami 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára az aranyszínű kombit.