Tovább élesedik a helyzet a kompakt sportkocsi kategóriában, ugyanis az utóbbi években elszabadul lóerő versenyben egyik gyártó sem akar alul maradni. A Volkswagen például eddig a 250 lovas, összkerekes R32-vel volt jelen, de ez az autó csak árában tudott vetélkedni az Audi S3-sal, vagy éppen a BMW130i-vel. Ezért a VW-nál már fejlesztik a Golf R36-ot, amelybe a Passat R36 erőforrását sikerült belegyömöszölni. A Golf R36 3,6 literes V6-os motorja 300 lovas teljesítményre, és 350 Nm-es csúcsnyomatékra képes, vagyis 35 lóerővel tud többet német prémium vetélytársainál. Ehhez jön még az, hogy az Audihoz hasonlóan összkerekes, ami az R32 után már nem meglepő.
A Haldex kuplungos, összkerék-meghajtással és DSG váltóval rendelkező Golf R36 megjelenésében kevés újítás tapasztalható az alapmodellhez képest, de az új kipufogók és az igencsak emberes légbeömlők jelzik, hogy nem egy egyszerű kis kompaktról van szó. Az autó menetteljesítményeiről természetesen még semmit nem tudni, de nagyjából ez is kilogikázható. A Passat R36 kereken 6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, ezért a kisebb Golfnak valószínűleg ennél kevesebb idő is elég lesz ehhez a manőverhez. A végsebessége pedig várhatóan 250 km/h lesz a gyártók közötti megállapodások miatt.
A hírek szerint a konkurencia sem tétlenkedik, hiszen a hot hatchek közt oly sikeres Focus ST-nek is lesz egy erősebb társa, amely a jelenlegi információk szerint ennél egy kicsit gyengébb lesz. De a BMW sem tétlenkedik, hiszen a 130i után hamarosan jöhet a 135 ti, amely a 3-as megismert új duplaturbós hathengerest rejti a motorházteteje alatt. Ez 306 LE lesz képes, amit egy önzáró difi segítségével a hátsó kerekre szabadítanak.
A Golf R36 szeptemberben debütál a Frankfurti Autószalonon, ahol lehetséges, hogy a német konkurencia is előáll ezekkel az újdonságokkal.