A Suzuki a magyarországi gyáralapítás óta aktív résztvevője a hazai ralibajnokságnak, eleinte a régi Swifteknek, később az Igniseknek írtak ki márkakupát, ami nagy lökést adott az utánpótlásnak. Emellett a komolyabb kategóriákban is képviseltették magukat, a Szuper-1600-as kategóriában már két bajnoki címet is szereztek Keller Péter és Bútor Róber révén. Most minden eddiginél komolyabb szereplésre készülnek, ezért a Magyar Suzuki ZRt. Létrehozott egy gyári támogatású csapatot, amelynek pilótái Búror Róber és Ollé Sándor lesznek. A párosok a szezonnyitó Eger Ralin Suzuki Ignis S1600-as autóval állnak rajtoz, míg a bajnokság második fordulójától kezdve Suzuki Swift S1600-assal folytatják a versenyzést.
Bútor Róbert: - Nagyon örülök, hogy újra profi csapatban versenyezhetek. Külön öröm a számomra, hogy autógyár állt mögénk. Úgy gondolom, egy kétautós csapattal sokkal jobban tudjuk képviselni a Suzukit, akár marketing oldalon, akár pedig eredmény szempontjából. Az elmúlt évben a mi autónkat felkészítő csapat, a Suzuki Sport Európa és Ollé Sándor csapata is bizonyította felkészültségét. A Suzuki Team Hungary-ben mind a két csapat segítségére és tapasztalatára számíthatunk. Ez mindenképpen előny lesz, mindkettőnk számára. Szeretnénk jó csapathangulatot kialakítani, aminek az első lépései már megtörténtek, hiszen mindenki nagyon lelkes az új csapat miatt. Ami az eredményt illeti, természetesen szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket, és az abszolút értékelésben is minél előrébb végezni. Szeretnénk emellett a szurkolók számára a szervizparkokban is olyan látványossággal szolgálni, ami egyedülálló a magyar bajnokságban.
Ollé Sándor: - Negyedik éve versenyzünk Suzukival, és mivel én magam is Suzuki kereskedő vagyok, mindig is szerettük volna a márkát a lehető legjobban képviselni. Ezért is örülök nagyon, hogy megalakult a Suzuki Team Hungary, mert így, egy kétautós csapattal sokkal jobban ki tudjuk aknázni a lehetőségeket. Külön öröm számunkra, hogy Bútor Robival kerültünk egy csapatba. Kimondva, kimondatlanul ő az etalon a Szuper-1600-as kategóriában, és szerintem, ha egy csapatban versenyzünk vele, akkor biztosan tudunk majd tőle tanulni. Aki ismeri őt, az biztos lehet benne, hogy bajnok akar lenni, mi pedig meg akarjuk őt verni. A csapat szempontjából a lehető legjobb dolog lenne, ha a bajnokság első két helyét a mi autóink szereznék meg. Kíváncsian várjuk az új Swiftet, amivel mi még nem versenyeztünk, de csak jót hallottunk róla, és biztos vagyok benne, hogy még az Ignis-nél is jobb autó.
Szittya Tamás, Suzuki Sport Európa Kft: - Suzuki Team Hungary mindkét versenyzőjének mi építjük a Swift Szuper-1600-as autókat. Két új autóról van szó, amelynek az építési ideje három hónap. Mi minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy ezt az időt lecsökkentsük, de sajnos a motorra és a váltóra várnunk kell. Ezért egészen biztosan nem lesznek készen a az egri futamra, ahol mind a két versenyző Ignis-szel indul majd, viszont Miskolcon már biztosan az új Swifttel versenyezhetnek.
Suzuki Swift S1600 muszaki adatok:
Motor típus: Benzinüzemu, vízhutéses, soros 4-hengeres, DOHC
Szelepek száma: 16
Furat és löket: 81,0 x 77,5
Motor térfogat: 1596,5 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 220 LE 8500/min fordulaton
Legnagyobb nyomaték: 191 Nm 7250/min fordulaton
Hajtás: Elso kerék
Sebességváltó típus: 6-sebességes, mechanikus, szekvenciális
Differenciálmu: Mechanikus, többtárcsás, sperdifferenciál
Kuplung: Egytárcsás
Felfüggesztés: Elso: Független / Mcpherson
Hátsó: Független lengokaros
Fékrendszer: Hidraulikus
Fék: Aszfalt, elso: Brembo, 355 mm
Murva, elso: Brembo, 300 mm
Hátsó: Brembo, 278 mm
Féknyereg: Brembo, elso: 4 dugattyús, hátsó: 2 dugattyús
Kézifék: Hidraulikus
Kerék méret: Aszfalt: 17 x 7,0J
Murva: 15 x 6,0J
képek: Minor Suzuki Treff Motorsport, Duen