Bútor: Suzuki Ignis S1600

Vágólapra másolva!
Suzuki Ignis S1600-as autóval indul a magyar ralibajnokságban Bútor Róbert és Tóth Vilmos, amellyel négy F2-es és egy Super1600-as bajnoki cím után, az idén szeretnék újra megnyerni a Super1600-as bajnokságot. Ebben lesz segítségükre a Suzuki Sport Európa Kft., amely a ralivébén már több ízben is bizonyított, de a magyar élvonalban csak most indul először.
Vágólapra másolva!

Bútor Róbert: "Tanulva a tavalyi szezonból, az idén nagyon alaposan átgondoltuk hogyan vágjunk neki az évnek. Azt már az elején eldöntöttük, hogy Super1600-ban fogunk indulni, mert az anyagi lehetőségeink ezt engedték meg. Mindenképpen profi csapattól akartuk bérelni az autót. Első gondolatunk természetesen a PH Sport volt, akik már évek óta bizonyították, hogy nagyon profi hátteret tudnak nekünk nyújtani. Sajnos azonban a Citroënhez tartozó támogatói kör nem állt össze. Közben körülnéztünk máshol is, így jutottunk el a Suzuki Sport Európa Kft-hez. Ők nagyon örültek a megkeresésünknek, és nagyon korrektül álltak hozzánk az első perctől kezdve. A munkájuk nem fejeződött be azzal, hogy tettek egy árajánlatot, hanem tényleg nagyon sokat dolgoztak azért, hogy összejöjjön a szerződés, és hogy a lehető legjobb feltételekkel tudjunk versenyezni.

Hat plusz három versenyre kötöttünk szerződést. Hat magyar bajnoki futam fix, kettőre opciónk van, illetve szintén opciónk van a december eleji Brit rali világbajnoki futamra is. Nagyon szerettem volna Suzuki Swift S1600-assal versenyezni, de ilyet a magyar bajnokságra egyelőre nem tudnak adni, ezért a legutolsó fejlesztésű Ignisszel fogunk indulni. Ennek az autónak megvan az az előnye, hogy már egy kiforrott technika, és nagyon megbízható autó. 2004-ben egyszer már kipróbálhattam egy ilyen autót, és akkor nagyon tetszett. Az autó jelenleg építési fázisban van. Március 22-én fogunk vele tesztelni, és előreláthatólag kék-piros-fehér lesz a dizájnja. Azt gondolom, hogy a magyar bajnokságban versenyző másik két Ignisszel nagyjából azonos autó lesz a mienk is, ami szerintem még érdekesebbé teszi a bajnokságot.

Forrás: Duen

DuEn-képek a sajtótájékoztatóról

Mindenképpen nagyon jó dolog lesz magyar csapattal dolgozni, olyannal, amelyik a világbajnokságon már bizonyított. Szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget, aki tett azért, hogy az idén is versenyezhetünk, elsősorban a Suzuki Sport Európa Kft-nek, akik tényleg nagyon sokat segítettek.

Balkányi György, csapatvezető: "Csak profi csapattal akartunk indulni az idei bajnokságban. Először Citroënben gondolkoztunk, de aztán bebizonyosodott, hogy ezzel a márkával nem tudjuk megoldani a részvételt. A Suzuki Sport Európa Kft-től viszont egy olyan ellenállhatatlan ajánlatot kaptunk, amit el kellett fogadnunk. Nagyon profi, a világbajnokságon is bizonyított csapatról van szó, amely olyan autót tud nekünk biztosítani, amellyel bajnokságot lehet nyerni. Az elvárásaink maximálisak. Minden versenyre úgy megyünk, hogy nyerni szeretnénk. Ez nem lesz könnyű dolog, mert elég sok autó és jó pilóták lesznek az idén a Super1600-as bajnokságban. Ennek ellenére a Super1600-as bajnoki cím és a minél jobb abszolút helyezés a célunk."

Yasuhiro Ishii a Suzuki Sport Európa Kft. ügyvezetője: "Nagyon boldog vagyok, hogy Bútor Róberttel együtt dolgozhatunk ebben az évben. Mikor egy pár évvel ezelőtt Magyarországra érkeztem, már láttam Bútor urat versenyezni és azóta is igazi 'ralipilótának' tartom. Mindezek mellett az ő személyisége is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egy nagyon jó csapat állhasson össze. Másrészről a Suzuki Sport Európa Kft. már 2005 óta részt vesz csapatával a junior rali világbajnokságon, és bízom benne, hogy rengeteg tapasztalatunkkal és tudásunkkal sikeresen támogathatjuk Bútor Róbert urat.

Forrás: EPA

Sajnos eddig nem volt alkalmunk a magyar bajnokságban részt venni, a 2006-os évad lesz az első, hogy nagyszerű lehetőséget kaptunk arra, hogy a csapatunkon keresztül bemutathassuk felkészültségünket és tudásunkat. Külön öröm számomra, hogy mindezt egy olyan nagyszerű és tehetséges pilótával tehetjük meg, mint Bútor Róbert. Várjuk a kihívásokat, és reméljük, hogy hozzájárulhatunk a 2006-os magyar raliévad sokszínűségéhez és izgalmaihoz.

A Suzuki Sport Európa Kft.

2002-ben alakult meg a Suzuki Sport Európa Kft., amely 51%-ban a Suzuki Motor Corporation, 49%-ban a Suzuki Sport Japán tulajdonában van. Székhelye és telephelye Esztergomban van, a Magyar Suzuki gyár területén belül, de attól függetlenül működik. Itt készülnek a Suzuki Ignis és a Suzuki Swift S1600-as autók, amelyeket a privát csapatok megvásárolhatnak vagy bérelhetnek. Jelenleg a junior rali világbajnokságon szereplő észt Urmo Aava és a cseh Pavel Valousek bérelnek Suzuki Swift S1600-ast a Suzuki Sport Európa Kft-től.

A Suzuki Ignis S1600 műszaki adatai

  • Motor: négyhengeres, 16-szelepes, DOHC
  • Furat/löket: 81,0 x 77,5 mm
  • Hengerűrtartalom: 1597 cm3
  • Maximális teljesítmény: 220 LE, 8500/perc fordulaton
  • Maximális nyomaték: 191 Nm, 7250/perc fordulaton
  • Tengelykapcsoló: egytárcsás
  • Sebességváltó: 6 sebességes, szekvenciális
  • Hajtott kerekek: első
  • Első futómű: McPherson rendszerű
  • Hátsó futómű: merevhidas
  • Első fék: Brembo négydugattyús, aszfalton 355 mm, murván 300 mm átmérőjű féktárcsa
  • Hátsó fék: Brembo kétdugattyús, 278 átmérőjű féktárcsa
  • Kézifék: hidraulikus
  • Kerékméret: aszfalton 17x7 col, murván 15x6 col
  • Hossza: 3725 mm
  • Szélessége: 1770 mm
  • Magassága: 1480-1560 mm
  • Tengelytáv: 2360 mm
  • Nyomtáv elöl: 1530 mm
  • Nyomtáv hátul: 1489 mm
  • Tömeg: 1000 kg
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!