Jól ismert tény, hogy a hobbiterepjárók egyre keresettebbek a piacon. A Michelin is készített ezzel kapcsolatban egy számítást, a franciák úgy vélik, hogy a 2001-es 4,5 milliós összdarabszám 2011-re megduplázódik, s világszerte 9,1 millió SUV talál majd gazdára. A Michelin kíváncsi volt arra is, hogy a szabadidőautó-tulajdonosok mit gondolnak abroncsaikról, nos, a válaszadók nagy része túl gyors kopásra és kényelmetlenségre panaszkodott.
A franciák gyorsan kiadták az ukázt agytrösztjeiknek: megoldást, de gyorsan. Így született meg az új termék, a Latitude Tour HP, melynek futásteljesítménye a riválisokhoz képest 35 százalékkal nagyobb. Hogy mindez hogy jött ki, arról később, most a Michelin általános problémáiról essék szó. Ezekről annyit, hogy a gyár maximálisan tisztában van az iparággal kapcsolatos fogyasztói aggályokkal, azaz hogy a vevőknek a gumik szinte tök egyformák, nehéz meggyőzni őket arról, miért ezt vagy azt válasszák.
A Latitude Tour HP készítésénél a Michelin mérnökei olyan anyagokat is felhasználtak, melyeket eredetileg dömperek (!) számára találtak ki, ezekkel sikerült elérni, hogy a gumi sokkal tartósabb legyen. Ezt persze ki hinné el, ha nem lenne mögötte hivatalos szakvélemény, a Michelin a német TÜV független intézetet kérte fel saját eredményei igazolására.
A TÜV két változatban is tesztelte a gumikat, 235/65 R17-es és 215/65 R16-os méretben, az ellenfelek a Continental, a Dunlop, a Goodyear, a Pirelli és a Bridgestone termékei voltak. A nagyobb abroncsokat VW Touaregekre, a kisebbeket Nissan X-Trailekre szerelték, majd az azonos körülmények megteremtése érdekében rendszeres sofőr- és autócserékkel több, mint tízezer kilométert nyomtak le Németország és Csehország útjain. A 235-ös Michelin-abroncsok az élettartam-próbán, vagy más néven kopáspróbán 33 százalékkal teljesítettek jobban az átlagnál, a második helyezettnél hét, az utolsónál 81 százalékkal voltak jobbak a franciák. A 215-ös Michelinek 38 százalékkal voltak jobbak, a másodikat 28, az utolsót 51 százalékkal múlták felül. A fentebb említett 35 százalékkal nagyobb tartósság a két méret átlagolásával jön ki.
A Latitude Tour HP speciális csíkozást is kapott, mindezt a nagyobb tapadás és gazdaságosság érdekében. Ezt is megvizsgálták a TÜV szakemberei, a Michelin 36, illetve 13 százalékkal volt jobb az átlagnál, a teljes igazság érdekében azonban nem árt hangsúlyozni, hogy a szám alapján (a matematikai átlag sajátosságai miatt) a kisebb abroncsból simán akadhatott a Tour HP-nél gazdaságosabb versenyző.