A CX-7-ben a sportos MPS modellekből már ismert, 258 lóerős, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotor dolgozik, ami 7,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára az autót, de akár 210 km/óráig is növelhető a tempó. A 380 Nm-es nyomaték útra viteléről aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszer gondoskodik, ugyanaz, mint ami a Mazda6 MPS-ben is szolgál. Ennek lelke a hátsó differenciálzárral egybeépített, elektronikus felügyeletű kuplungrendszer, ami szükség esetén a nyomaték akár 50%-át a hátsó tengely kerekeihez juttatja. Egyelőre csak hatfokozatú kézi váltóval kerül forgalomba az autó, az Amerikában kínált hatfokozatú automatáról az európai vásárlóknak le kell mondania.
Magyarországon kétféle felszereltséggel kerül forgalomba az autó, de már az olcsóbb, Challenge felszereltség is tartalmazza a 8 899 900 forintos alapárért a menetstabilizáló rendszert, a hat légzsákot, a sebességtartó automatikát, az automatikus klimaberendezést, a bőrkormányt, a 18 colos felniket, valamint a hi-fi berendezést. A 9 649 900 forintért kapható Revolution kivitelben teljes bőrkárpitozást, xenon fényszórókat, esőérzékelős ablaktörlőket, elektromos ülésállítást és ülésfűtést, kulcsnélküli záró-nyitó rendszert, és Bose hi-fit találunk. Az extralistán mindössze a metálfényezés és a napfénytető szerepel. A Mazda CX-7-ből az első darabok ez év szeptemberében érkeznek meg a márkakereskedésekbe.