Elmúltak már azok az idők, amikor a ferdehátú Renault Mégane formája forradalminak számított, ma már senki sem fordul utána az utcán, hogy a karakteres orr-rész után a kacsákra hasonlító hátsó traktust is szemügyre vegye. Annak idején óriási merészség volt a Renault-tól, hogy legfontosabb modelljének ilyen különleges hátsót adott, de bevált a franciák számítása, mert hatalmas piaci siker lett a Mégane, több nyugat-európai országban évekig vezette az eladási listákat, a Renault eladásainak pedig közel negyven százalékát teszi ki.
A tavalyi modellfrissítés éppen ezért nem hozott jelentős változásokat, csak a lökhárítókat és a hűtőrácsot rajzolták át alig észrevehetően, és divatosabb burát adtak a lámpatesteknek. Tesztautónk az új, GT-felszereltséggel rendelkezett, ami néhány sportos kiegészítővel dobja fel a jól ismert karosszériát. Ezek közé tartozik az ezüst díszbetétekkel kirakott hűtőrács, a grafit színű, 17 colos könnyűfém keréktárcsa garnitúra, a diszkrét tetőspoiler, és a GT-változat védjegye, a középső, csillogó fémlemez alól kibukkanó kettős kipufogóvég is. Így már tényleg mutatós autó vált a Mégane-ból, de az igazán lehengerlő összhatás érdekében érdemes, a tesztautón is látható, 105 ezer forintba kerülő metálfekete fényezést választani.