Mint ismeretes, a Peugeot-hoz kötődő magyar raliversenyző idén egy Super2000-es Peugeot 207-esre cserélte a tavaly használt 307 WRC-t. Janika idén csak két magyar bajnokin indul (a hétvégi Miskolc Rally-n, és év végén még egyen), mert csapatával már teljes erőbedobással készülnek a nemzetközi IRC-bajnokságra. Az IRC-ben Ifj. Tóth előreláthatólag idén a kilencből három futamon állhat rajthoz, a választás a belga, a cseh, és az olasz futamokra esett.
Janika nagyon élvezte a hétfői tréninget, bár utóbb bevallotta: ezt az autót teljesen másképp kell vezetni, mint egy WRC-t, úgyhogy mindent el kellett felejtenie, amit az utóbbi években tanult. A pilóta 1991-ben vezetett utoljára szívómotoros autót (BMW 325i), azóta kizárólag turbós versenygépekkel száguldott.
A Peugeot 207-est teljesen másképp kell kezelni, bár a kanyarokban ugyanolyan gyors, mint a 206, és a 307 WRC volt (ahogy Bahor Bea fogalmazott: "ugyanúgy húzza a fejedet jobbra-balra"), a kigyorsításoknál és az egyenesekben azonban természetesen lassabb, mert nyomatéka csak a fele a 6-700 Nm-t tudó WRC autókénak.
"Az utóbbi két évben ötsebességes váltó volt a versenyautómban, így egyelőre szokatlan, hogy ebben hatsebességes van. Előfordult, hogy felkapcsoltam ötödikbe, ültem nyugodtan, mint aki jól végezte dolgát, aztán rájöttem, hogy van még egy fokozat." - mondta ifjabb Tóth. A legszokatlanabb számára, hogy míg a WRC a közepes fordulatszám tartományban működött maximális teljesítménnyel, addig a 207-es 280 lóerő körüli motorja csak a nagyon magas, 7000 és 8500 fordulat közötti tartományban húz rendesen.