Kívülről csak az új, ötküllős keréktárcsák árulkodnak a Corvette ráncfelvarrásáról, a felnik a legendás Indy 500-as versenyen használt felvezető autók kerekeinek hű replikái. De kár is lett volna bántani a jól sikerült formatervet, hiszen ez minden idők legáramvonalasabb Corvette-karosszériája, légellenállási együtthatója csupán 0,28. A hosszú orr-részbe viszont vadonatúj erőforrást tett a GM, az LS3 nevű V8-as lökettérfogata a nagyobb furat miatt 6-ról 6,2 literesre nőtt. Teljesítménye 26 lóerővel múlja felül az előd 404 lovas motorját, de a nyomatékot is sikerült feljebb tornászni 542-ről 575 Nm-re. Akinek ez sem elég, választhat még egy kétállású kipufogórendszert is a sportkocsihoz, ez alacsony fordulatszámnál csendes működést biztosít, sportos használat esetén viszont egy szelep nyitásával megnő a hangereje és csökken az ellenállása, így további hat lóerőt és öt newtonmétert csal elő a motorból.
A korábban sokat kritizált sebességváltókat is átdolgozták az amerikai mérnökök, állítólag sokkal jobb lett a kézi váltó kapcsolhatósága, a hatfokozatú automata pedig új szoftverének köszönhetően gyorsabban vált a fokozatok között. Javítottak valamelyest a kormányzáson is hogy több legyen a visszajelzés az útburkolatról, de a futómű hangolása is megváltozott. A műszerfalon ezüstszínű díszbetétek tűntek fel, de mostantól akár teljes bőrözéssel is kérhető a szerelvényfal. Fejlettebb lett a szórakoztató elektronikai rendszer is, már mp3-lejátszókkal is képes csatlakozni, a navigációs rendszert és a műholdas rádiót pedig szériában adják hozzá.