A több díjat nyerő, 1,4 literes TSI benzinmotorok legújabb változata mindössze 122 lóerős, de ezerötszázas fordulaton jelentkező 200 Nm-es nyomatékával az 1,4 literes benzines így is jóval erősebb, mint egy 1,6-os szívómotor. Ebből az erőforrásból elhagyták a kompresszort, tehát csak egy turbófeltöltő lélegezteti a motort, ezért a fogyasztás hat százalékkal kevesebb, mint a többi TSI-nél.
Legújabb DSG-váltójával a Volkswagen folytatja a gyártók közt szűnni nem akaró váltófokozat-növelést. Ugyanezen a Bécsi Autóipari Szakkiállításon mutatta be a ZF múlt héten a saját nyolcfokozatú automatáját is, de mivel az autópiac egyre inkább a duplakuplungos váltók felé hajlik, az új hétfokozatú DSG megjelenése ugyanannyira jelentős.
Várhatóan még gyorsabb lesz az új váltó, mint jelenlegi DSG-k, de csak 250 Nm-es nyomatékot képes elviselni, ezért a kétliteres TDI, és a nagy V6-os motorokhoz nem lesz párosítható. Viszont a kis TSI motorral egyszerre alkalmazva a Golfban akár 5,9 literre is lemehet a fogyasztás száz kilométeren, kézi váltóval ez bőven hat liter felett lenne. Mindkét új fejlesztés ősztől lesz elérhető, a TSI-t várhatóan a Golfba és Touranba, míg az új DSG-t a Polotól a Passatig mindegyik típusba meg lehet majd rendelni.