Persze a svédek is gyártottak korábban filigrán sportkocsikat, elég csak az "angyal" Volvóként elhíresült P1800-ra és a nyolcvanas évek kult-autójára, a 480-asra gondolni. Nos, a C30-as formájánál mindkét elődből merítettek a tervezők, de a formai játszadozás csak a merész hátsónál érhető tetten, mert az orr-rész szinte egy az egyben a műszaki alapokat szolgáltató S40/V50 modellpárosról származik. A far viszont minden képzeletet felülmúlóan vonzóra sikeredett: az összenyomott V70 lámpára emlékeztető világítótestek, és az üvegből készült csomagtérfedél együtt új értelmet ad az első S80-assal elkezdett formai irányzatnak.
Bevallom, engem mindig is emlékeztetett valamire a C30 fara, csak sokáig nem ugrott be, hogy mire. Történt aztán, hogy egyszer egy parkolóban beállt mellém egy háromajtós Fiat Stilo, és megdöbbentem a hasonlóságon. Peter Horbury, a Volvo design részlegének vezetője nyilván a haját tépné, ha meghallaná, hogy egy olcsó olasz népautóhoz merem hasonlítani a legmerészebb alkotásukat, de akkor sem lehet nem észrevenni a hátsó fal megegyező dőlésszögét, a hátrafelé ugyanúgy szélesedő vállakat, és keskenyedő oldalablakokat. Hasonlóság ide vagy oda, a C30 formája, amerre csak közlekedtem, mindenkit rabul ejtett. Emlékeim szerint a jóval drágább és erősebb tesztautók sem váltottak ki olyan hatást az emberekből, mint amit a legkisebb Volvóban tapasztaltam: szinte mindenki megfordult utána az utcán, a lelkesebbek integettek nekem a körülöttem lévő autókból, de az is többször előfordult, hogy amikor a parkolóban odamentem a kocsihoz, épp fényképezte valaki.
Igazság szerint nem minden C30 mutat ennyire jól, a 17 colos felnigarnitúra, a kozmoszfehér gyöngyházfényezés, a jávabarna gyöngyház színű spoilerkészlet és a két centiméteres ültetés mind-mind feláras extra, de velük néz ki igazán jól az autó (szándékosan nem említettem a dupla kipufogót, ami szériában jár a T5 motorhoz). Nem véletlen, hogy a tavaly megjelent, legelső sajtófotók is egy pont ilyen autót ábrázoltak, el is állt tőle mindenkinek a lélegzete. Sajnos a spoilerkészlet és az ültetés együttes megvásárlása után már nagyon oda kell figyelni a hazai utakon, mert hihetetlenül alacsonyra került az első kötény és a küszöb. Minden padkára mászást kétszer is meg kell gondolni, a legjobb, ha az utas kiszáll, és kívülről nézi, hogy nem ér-e le az autó, máskülönben borsos javítási számlákra kell felkészülni.
Érdemes tudni, hogy a kicsinek tűnő autó valójában hosszabb, mint egy a szűknek éppen nem nevezhető Volkswagen Golf Plus, és a tengelytávja is hét centivel nagyobb.