A 308-as Peugeot kistestvérén kívül elődjétől, és a 407-estől is vett át stíluselemeket, bár a domborodó övvonal, az elnyújtott hátsó lámpák és a különleges formájú hátsó szélvédő csak az újdonságra jellemző. A műszerfalon a kerek légbeömlőnyílások jelentik a legnagyobb változást, de a légkondicionáló kezelőfelületét is lecserélte a Peugeot.
Mivel a Peugeot még mindig nem szolgál semmilyen hivatalos információval az idén augusztusban megjelenő modellről, csak feltételezhető, hogy a 308, a 207-esben is használt motorokat kapja: az 1,4 literes 90 lóerős, az 1,6 literes szívó 120 lóerős, ugyanennek az erőműnek a turbófeltöltős változatai azonban már 150 és 175 lóerős teljesítményre képesek. Dízelfronton sem várható új motor, a HDI-erőforrásokból valószínűleg az 1,6-os, a kétliteres, és a 2,2-es kerülhet be a 308-as orrába. Az új modell hivatalos világpremierjére már csak pár hetet kell várni, de az autószalonokba csak év végén érkezik meg a francia Golf-vetélytárs.