Az autó szénszálas műanyagból készült tankja maximum 90 köbméternyi levegőt tárol igen magas, 300 bar-os nyomás alatt. Ennek a tartálynak a feltöltése egy arra alkalmas kútnál csak 2-3 percet vesz igénybe, és csupán másfél euróba kerül, míg manuálisan, a beépített kompresszort használva nagyjából három-négy óra alatt lehet teletankolni az Air Cart. Egy feltöltéssel a kocsi 200-300 km-t megtételére képes, az 50 lóerős motorral a végsebessége 110-130 km/óra.
A különleges motorban két dugattyú dolgozik, az egyik normál nyomású levegőt sűrít 20 bar nyomásra, aminek eredményeképp a hőmérséklete 400 fokos lesz. Ebbe a forró levegőbe fecskendezik be a 300 bar nyomású sűrített levegőt, ami a nyomáskülönbség hatására azonnal kitágul a másik, nagyobb dugattyúban. Ezt az energiát a belső égésű motorokéhoz hasonló módon használják fel a kocsi mozgatására. Nagy előnye a rendszernek, hogy magas az élettartama, nem szennyezi a környezetet, és olajcserét is csak 50 ezer kilométerenként igényel.
A jelenleg négy, Family, Van, Taxi és Pick-Up változatban létező autó gyártását 2008-ban kezdi meg a Tata, de az Air Car további 12 ország piacára, köztük Németországba, Izraelbe és Dél-Afrikába is be szeretne törni. Lehetséges, hogy a jövőben az MDI elkészíti a jármű hibrid változatát is, amiben egy beépített benzines kompresszor töltené fel az üres tartályt.