A Mazda szerencsére - már az első modell megjelenése óta - nem változtatott az MX-5 alapfilozófiáján, amely megmaradt egy könnyű, hátsókerekes élményautónak. A hosszában beépített és alaposan hátratolt motor, a csuklóból kapcsolható váltó, a közvetlen kormányzás és a tökéletes súlyelosztás a kis roadster legfőbb ütőkártyái, ám a fenti lista nemrégiben kiegészült még egy praktikus, csomagtartóba hajtogatható kemény tetővel is. Aki eddig idegenkedett volna a pofonegyszerűen nyitható-csukható vászontetőtől, annak ideális választás lehet a 400 ezer forint felárért mért műanyag héj, amelyet egy elektromos motor hajtogat össze az utastér mögé. A fenti procedúra, és Bertalan Gábor kollégánk számos - a témához időnként egyáltalán nem kapcsolódó - észrevétele egyébként remekül megfigyelhető az alábbi, mintegy öt és félperces videón.