Az oldtimerek rajongóinak nagy örömére egyre több, egyre színvonalasabb veterános rendezvényt szerveznek hazánkban, az viszont kuriózum, ha egy nívós nemzetközi verseny érinti Magyarországot. A németországi Ulmból induló Donau Masters - a tavalyi évhez hasonlóan - ismét Budapesten ért célba.
Ahogy az hasonló esetekben lenni szokott, a hírverés elmaradt, a Roosevelt téren inkább a Nyár a Lánchídon elnevezésű program miatt sétáltak az emberek, vagy hűsöltek a fák alatt, csak néhány, a turista-fényképezőgépeknél komolyabb felszereléssel készülődő fotós jelezte, hamarosan történik valami. Fél négy után nem sokkal, a József Attila utca felől érkeztek meg a csütörtöki rajt óta Ausztriát és Szlovákiát is megjárt járművek, amelyek kora délután a hungaroringi Renault-hétvégén is tettek egy tiszteletkört.
Tavaly a felvezető autó némiképp elvonta a figyelmet a mezőnyről, az idei, alaposan tuningolt Mercedes-Benz CLK is megért néhány pillantást, de az SLR-hez képest... Az őt követő 1954-es Jaguar XK 140 aztán helyére tette a dolgokat, néhány pillanat múlva senki nem foglalkozott már a XXI. századi autógyártással az út mellé sorakozó érdeklődők közül. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a rendezvényt a Mercedes szponzorálta, a mezőny túlnyomó részét a stuttgarti cég típusai adták, de azért akadt más néznivaló is. Legfőképpen a résztvevők között egyedüli háború előtti autó, egy 1929-es Bentley Blower, az a 4,5 literes típus, amellyel Le Mans-ban is diadalt arattak.
A parkolóba az akadémia épületét megkerülve jutottak az autók, ahol szorosan egymás mellé álltak. A területet jobban átlátták a német biztonságiak, mint 2006-ban az alsó rakpartot, ahová akkor sorakoztak a kocsik, ezért most elmaradt a tavaly általános "ideülök a motorháztetőre, te meg fotózz le" aktus. A hosszú úton megfáradt túrázók kipakolták a csomagtartókat, a kabriósok hamar árnyékba vonultak, a teret pedig ellepték a fényképezőgéppel vagy annak híján telefonnal felszerelt érdeklődők.
A mezőny egyetlen haszonjárműve nemcsak mérete miatt tűnt ki a tömegből, hanem azért is, mert nagyon kevés hasonló korú buszt látni olyan kitűnő állapotban, amilyenben az 1962-es Kässbohrer Setra S6-os gyönyörködtetett. Csupán az elmúlt évtizedekben terjedtek el tömegesen Európában a távol-keleti autók, a veterántalálkozókról szinte mindig hiányoznak, ezért örömteli az 1966-os Datsun Fairlady 1600 Sports megjelenése. Nem csak pozitív élményekkel gazdagodott a '68-as Ford Galaxy 500-as tulajdonosa, a rajtfotón hibátlan autó ugyanis horpadt jobb első sárvédővel ért a pesti Duna-partra.