A GT2-es 911-esek sohasem a puhány vevőket szólították meg. Ez a modellsorozat mindig az aktuális 911 Turbón alapul, de a felesleges extrákat és a négykerékhajtást kiveszik belőlük a súlycsökkentés érdekében, futóművüket tovább keményítik, és még a motoron is mindig erősítenek valamennyit. A legújabb, 997-es kódjelű 911-esből készített GT2-t tehát a Turbóból ismert, változó geometriájú turbótöltőkkel lélegeztetett 3,6 literes bokszermotor hajtja, de teljesítményét 480-ról 530 lóerőre növelték a zuffenhauseni mérnökök a különleges szívócső és a kisebb ellenállású titánium kipufogórendszer segítségével. A nyomaték 620-ról 680 Nm-re nőtt 6500-as fordulatszámnál, ami alighanem világrekord egy ekkora, szériában gyártott benzimotortól. Sikerült az autó tömegét a könnyű anyagoknak és a kevés exrtrának köszönhetően 1585 kilóról 1440-re faragni, ami nagyon jó értéknek számít a szupersportkocsik között. Hála a plusz ötven lóerőnek, a 911 GT2 végsebessége 328 km/óra lett, (Turbo: 310 km/óra), a 97 km/órát pedig a 3,6 másodperc alatt éri el (Turbo: 3,9). A csak hatfkokozatú, kézi sebességváltóval rendelhető GT2 műszerfalán megjelent a váltásokra figyelmeztető visszajelző lámpa, ami főleg versenypályán lehet hasznos segítség a sofőrnek, de van startautomatika (launch control) is.
Első pillantásra nem sok különbséget lehet felfedezni a GT2 és a Turbo külseje között, de a Porsche mérnökei némileg áttervezték az autó elejét és hátulját, hogy több hűtőlevegő érkezzen a kerámia fékekhez és hogy a leszorítóerő is nagyobb legyen. Ugyanezt a célt szolgálja az óriási, fix hátsó szárny is, amit egyébként az üvegszálas műanyagból készülő motorháztetőre szerelnek. Az egyedi felnik 19 colosak, rajtuk Michelin gyártmányú sportgumik feszülnek.