Kevésbé idilli tájon is otthonosan mozog. Látszik, hogy ezt ki is próbáltuk
A beat korszak idején - a hetvenes években - kerekedett az ötlet, hogy a német luxusautó-gyártó előrukkoljon egy igazi terepjáróval. Akkoriban még nem a kényeztetés, hanem a funkció dominált. Az azóta eltelt évek alatt talán ha kétszer frissítették komolyabban, és bár az autó továbbra sem vesztett terepjáró képességéből, időközben felnőtt a mercedeses ügyfelek kényelmi igényeihez.
Kezdetektől Ausztriában gyártják, évente mintegy 4-6 ezer darab kel el belőle, strapabíróságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy majd' 20 ország haderejében rendszeresítették, kis hazánkban is használt G-Mercedesek küldték nyugállományba az UAZ-ok egy részét.
Többféle tengelytávval és felépítménnyel kapható. Ez a hosszú kivitel
Határozott, szögletes dobozformáján nem keres a szem rafinériákat, mégis úgy érződik, mintha minden porcikája rejtegetne valami különlegeset. Érdekesség az ajtók látható zsanérozása, a meredek szélvédő, a modern hatású, LED-ekkel egybeépített - egyébként nem túlzottan nagy - visszapillantótükör-pár, és természetesen a pótkerék, melyet a G-osztály hátizsákként cipel a csomagtartóján.
Az előző C-osztályból átvett műszerfalelemek, a kellemes kárpitozású ülések, a minőségi műanyagok mind-mind azt az érzetet sugallják, hogy a G-osztály használója már gyakrabban jár civilizáltabb helyeken, mint dagonyában. Az első találkozásunkkor megfogalmazódott furcsa érzés a napok múlásával át adta magát a fesztelenségnek. A darabos külső és a kellemes belső idővel harmóniába kerül. Használhatóság, ergonómia, térérzet - mindből jól vizsgázik a tesztre fogott hosszított terepes. Helyszűkére sem panaszkodhatunk, és a dönthető üléseknek köszönhetően akár szép nagy tárgyakat is bedobálhatunk a dobozba. A kakasülőn helyet foglalva igazán érdekes látványban van részünk, a hatalmas csőr inkább emlékeztet kamionra, mint személyautóra, az irányjelzők kis buckái, mint boszorkány arcán a bibircsókok trónolnak a kocsi elején.
Csak részleteiben változott, az alapkoncepció több mint harminc éves
A 320 CDI változat a legésszerűbb választás. A háromliteres lökettérfogatból 224 lóerőt és elemi erejű 540 Nm-t sikerült kihozni, utóbbit már 1,600-os fordulattól. Az üresen is több mint 2,4 tonna mozgatásához elegendő a V6-os teljesítménye. A hosszú változat terhelhetősége 755 kg, és akár 3,5 tonnás utánfutót is vontathat. Extrém esetben 6,7 tonnás szerelvénnyé alakulhat át a G-osztály!