Bár az autó valószínűleg csak a 2009-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, a tesztelés már javában folyik. A kémfotókon látható, minimális álcázással rendelkező Panamerán jól látható, hogy a tervezők viszonylag magasan tartották a tetővonalat, hogy a hátul ülők is jól elférjenek, az azonnali beazonosíthatóságról a jellegzetesen porschés orr-rész gondoskodik. Hátul a vastag C oszlop, a ledes lámpák, az óriási szárny és a dupla kipufogó hangsúlyozzák a sportosságot.
Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású limuzin mozgatásáról a Porsche Cayenne átdolgozott erőforrásai gondoskodnak majd, az alapmodellben a 3,6 literes, Volkswagen V6-os lesz, amit 75 ezer euró körüli áron hoznak majd forgalomba. Természetesen nem hiányoznak majd az igazi Porsche-motorok sem, a 4,8 literes V8-as szívó és turbós változatban is elérhető lesz, az utóbbi teljesítménye az 500 lóerőt is meghaladhatja, amivel akár a 300 km/órára is képes lehet a zuffenhauseni szedán. A már nem gyártott Carrera GT V10-es, 605 lóerős motorja a magas költségek miatt valószínűleg nem kerül be a Panamerába, így a csúcsmodell szerepet a 2011-ben érkező hibrid verzió fogja betölteni. Ennek menetteljesítményei állítólag a 911 Carrera szintjén állnak majd, miközben fogyasztása a Boxsteréhez lesz hasonló.
A bevezetés után egy-két évvel jelenik majd meg az összkerekes verzió, de rendelhető lesz a hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó és kerámia fékrendszer is.
A Porsche sportszedánját a Cayenne-hez hasonlóan Lipcsében szerelik majd össze, de karosszériája a Volkswagen haszonjárműgyárában, Hannoverben készül majd. Óvatos becslések alapján a gyár évi 20 ezer Panamera eladásával számol, de akkor sem lennénk meglepve, ha a termelés felfutása után ennek a mennyiségnek a másfél-kétszerese kelne el az autóból.