Az ÁAK szerdán kiadott közleménye szerint a cég matrica-árbevétele 26,3 milliárd forint volt az első hat hónapban, szemben a bázisidőszaki 19,65 milliárd forinttal. A január-júniusi adatok szerint valamennyi díjkategóriában jelentős forgalomnövekedés volt. Kiugró növekedést produkált a főutak díjasításáról szóló rendelet április 1-jei bevezetésének köszönhetően a D4-es kategória havi matricája, amelynek eladása 164 százalékkal emelkedett.
Rendkívül népszerű a nehéz-tehergépjárművek számára 2006-ban bevezetett D4 egynapos, valamint a már régebb óta kapható heti matrica, mindkét kategória esetében jelentős, több mint 40 százalék volt a növekedés. Az éves matricát vásárlók összesített száma 12 százalékkal emelkedett. Az értékesítési darabszámok növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat bővülése, valamint a főutak díjasítása áll.
További keresletnövelő tényező, az M6-os autópálya tavaly átadott mintegy 65 kilométere, amely nemcsak új pályaszakaszként lépett a rendszerbe, hanem egyben új irányban tette lehetővé az autópályán való közlekedést.
Autópálya-matrica sms-ben már a Vodafone-tól is
Az ÁAK és a Vodafone Magyarország együttműködésének eredményeként július 26-tól már a telefontársaság számlás ügyfelei is megvásárolhatják sms-ben a személygépkocsira illetve motorra érvényes autópálya-matricájukat. A vásárlás során a gépjármű rendszámát és a matrica kódját kell elküldeni szöveges üzenet formájában a 06-70-8-100-100-as mobilszámra.
A szolgáltatás díja megegyezik a mindenkori autópálya-matrica árával, ezen felül a telefonszolgáltató 150 forintos tranzakciós díjat számít fel a vásárlásnál.
Az ÁAK Zrt. értékesítési adatai a virtuális matricavásárlás sikerét bizonyítják, hiszen 2006-ban az sms-ben vásárolt matricák 6,37 százalékát tették ki az összforgalomnak, míg 2007 első félévében az arány már 7,49 százalékra nőtt.