Új, Driver Alert Control nevű rendszerével a Volvo az elalvás miatt bekövetkező balesetek számát szeretné csökkenteni. Csak az Egyesült Államokban évi 100 ezer ilyen baleset történik, de Németországban is a halálos balesetek negyede a fáradt vezetők miatt következik be. A többi gyártó hasonló technológiával ellentétben a DAC nem a vezetőt vagy annak szemmozgását, hanem az autó mozgását figyeli, és annak egyenletesességéből számolja ki a vezető éberségi fokát. A rendszer egy, a belső visszapillantó mögé épített kamerából, több érzékelőből és egy vezérlőegységből áll. A kamera az autó mozgását vizsgálja az út felfestéseihez képest, és az adatokat a vezérlőnek küldi. Ha az autó mozgása egyenetlenné, cikázóvá válna, a rendszer hangjelzéssel és a műszerfalon egy gőzölgő kávé szimbólummal figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje lenne pihenőt tartani. Sőt, a vezető a fedélzeti számítógépből bármikor lekérheti saját éberségi fokát: ilyenkor az induláskori állapotból indul ki a számítógép, ezt öt vonallal jelzi, a koncentráció lanyhulásával egyenesen arányosan csökken a kijelzőn megjelenő vonalkák száma.
A DAC-n kívül a svédek egy új, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is kifejlesztettek, ami annyiban különbözik a Citroën hasonló rendszerétől, hogy ülésrezegtetés helyett hangjelzéssel figyelmeztet. Mindkét technológiát a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be a svédek a nagyközönségnek, de a vásárlók év végétől opcióként a V70-hez, XC70-hez és S80-hoz már meg is vehetik őket.