Csak figyelmes szemlélő veszi észre a S line kivitelt. Az A3-as önmagában is sportos
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A kis plakettek az Audik hűtőrácsán mindig valamilyen izgalmas beltartalmat sejtetnek: quattro-összkerékhajtást vagy S-verziót. Utóbbi jelzés piros sávja messziről felismerhető, de láttam én már Suzuki Wagon R+-ra is felgyógyítva, még jó, hogy nem ugrik be neki senki. Közelebbről nézve az S line Audi A3 külsejét és belső kialakítását, nincs okunk legyinteni, hogy ez csak utánzat. Az S line ugyanis külső-belső többletet és sportfutóművet ad az alaphoz, 445 plusz 86 ezer forintért. Ennyiért a tisztelt vevő kap többek között sportüléseket Alcantara- és bőrborítással, díszesebb betéteket a beltérben, S line feliratokat kívül-belül, sportosan formás elülső lökhárítót, hátsó tetőspoilert, egycentis ültetést és sportosabbra hangolt futóművet. Az A3-asnak az a szerencséje, hogy eleve jó formáját könnyű volt tovább sportosítani, megfelelő alapot kapott a tervezéskor.
|
|
I am the law! |
160 lóerő szépen mozgatja a kocsit. Kár, hogy csak az első kerekeket hajtja.
A 8,2 másodperc, ami 0 és 100 km/h között eltelik, a kezdeti gumicsikorgás, poros felületen való kaparás miatt elismerésre méltó adat. Mondjuk ki: a kerekek nehezen viszik az útra a teljesítményt, ha gyorsan szeretnénk indulni. Nem kell üveghangon kezdett, kuplungról leugrós rajtra gondolni, átlagos dinamizmus mellett is kipörög a kerék. Ha pedig fokozottabban kezdenénk bele, 2-3 másodpercig is keresi a tapadást. Rossz úton ilyenkor a fel-felpattanó kerék szaggatott kipörgése miatt kesereghetünk. Ez levon valamennyit az autózás élményéből, a tudatunkba befészkeli magát a "sokat otthagytam érzése". Fölöslegesen: így is hihetetlen ütemben maradnak le az autó mögött a lámpánál "beragadt" kartársak. Ennek ellenére elkélne az összkerékhajtás, de ezzel a motorral nem rendelhető. Vajon miért? Jelentkezzen, aki nem venné meg!
Egyébként kiváló az erőforrás a városi és a hosszú távú közlekedésben egyaránt. A hatodik fokozatban is jól gyorsít, a fogyasztására sem lehet panasz. A tesztút vegyes használatban 10 literes eredményt produkált. Részletezve: intenzív városi 11-12, országút és pálya 6-9, csak városi dugó 28. Hangja nem sok van, alapból semmi, szétforgatva kevés. A sportos hangú kipufogó menti kissé a mundért, nagy sebességnél a szél a legerősebb hangforrás - nem tudom, vajon ezzel a csendes motorműködést ismerem-e el, vagy inkább bosszankodom azon, hogy egy Audiban 110 fölött szélzaj van.
Belépőt váltani |