Az autó nem hibrid, meghajtásáról egy új fejlesztésű, 900 köbcentis, kéthengeres, 80 lóerős turbómotor gondoskodik, mely hamarosan szériagyártásban is megjelenik a márka kisebb autóiban. Az erőforrás a benzinen kívül metán és hidrogéngáz 7:3 arányú keverékével is üzemelhet. Nem hiányzik az Aria Conceptből az automatizált manuális váltó és Stop&Start automatikus leállító- és indítórendszer sem. Ha az autó megáll, automatikusan leáll a motor, de a fék- vagy a kuplungpedál érintésére azonnal újra járni kezd. Ezzel 10 százalékkal csökken a fogyasztás városi forgalomban.
Ahol lehetett, a mérnökök könnyűfém és szénszálas alkatrészeket alkalmaztak, ezzel is csökkentve az autó súlyát és fogyasztását. Mindezeknek, és a Pirelli új fejlesztésű, alacsony gördülési ellenállású abroncsainak köszönhetően az Aria-tanulmány emissziós mutatója mindössze 69 g/km, ami egyéni csúcs a Fiatnál.
Az Aria nem csak működésében környezetbarát autó. A fejlesztők a modell külsejének és belsejének kialakításakor igyekeztek minél több újrahasznosított, újrahasznosítható vagy természetes anyagot felhasználni. Ennek megfelelően például az utastérben igen sok pamut és vászon elem fedezhető fel. Bár ránézésre nem igazán hozza az embert lázba a zöldre festett Panda, ha tudni akarjuk, hogy a következő években milyen technológiai újításokkal találkozhatunk a Fiat autóiban, érdemes lesz rá odafigyelni.