Grönholm nem aszfalton a legjobb, de nagyon kell igyekeznie
A bajnokságból még négy futam van hátra. Marcus Grönholm előnye hat pont.
Ha tudjuk, hogy egy futamgyőzelemért tíz pont jár, és azt is, hogy az eddigi aszfaltos futamokat Loeb, a murvásokat Grönholm nyerte, akkor már csak azon kezdünk el gondolkozni és kezdünk el számolgatni, hogy a hátralévő négy futam milyen típusú útfelületen zajlik.
Vegyük sorba: Korzika végig aszfalt, francia utak, Loebnek áll a zászló. Japánban gördülnek a kövek, hasonlít kicsit az útfelület a finn pályákhoz, azzal a különbséggel, hogy nincsenek ugratók, tehát talán a langaléta finn lehet itt a favorit. Az új versenyhelyszín, Írország aszfaltos. Angliában általában esik az eső, csúszik az aszfalt is, de a legtöbbször saras, erdei utakon kell menni. Ne is számoljunk még, élvezzük a versenyt, a hétvégén következő Tour de Corse-t.
Vajon Loeb meg tudja előzni a bajnokságban a finn Grönholmot?
Aszfaltos út és aszfaltos út között is nagy a különbség. Míg a katalán versenyen a széles, kétsávos aszfaltút, a nagy tempó és pályaautós íven autózás volt a jellemző, addig a korzikai versenyt a tízezer kanyar versenyének is nevezik. Szűk utak, rengeteg visszafordítós, kézifékrángatós kanyar, ami nem tesz jót az autók hajtásláncának. Kapnak a féltengelyek rendesen, de a versenyzők sem pihenhetnek, hiszen kanyar kanyar hátán, nincs idő egy hosszabb egyenesben kicsit kifújni magukat, meghúzni az övet és újra koncentrálni... Folyamatos figyelem szükséges, hiszen állandóan kanyarog az a fránya út.
A versenyt eddig áprilisban rendezték, ez a mostani októberi időpont nem tette könnyebbé az eget kémlelő gumimérnökök helyzetét. Grönholm a megmondhatója, hogy mennyire fontos az, hogy jól eltaláljuk az időjárásnak és pályának legmegfelelőbb mintát és keveréket, hiszen a katalán versenyen az esélyei épp ott szálltak el, amikor esőben kellett a slick gumival autóznia két gyorsasági szakaszt.
Petter Solberg idén is csak szenved a Subaruval, de jövőre új autót kap
A csütörtöki rajtceremónia után pénteken hat gyors, 124 versenykilométer, szombaton újabb hat szakasz, újabb 120 kilométer után vasárnap már csak négy gyorsasági szakaszon és a három nap alatt összesen 358 kilométert kell kanyarogniuk.
A verseny és talán a bajnokság egyik szenzációja, hogy végre bemutatkozik a Suzuki Sx4 WRC. Az autót Nicolas Bernardi vezeti, aki a tesztelésben is nagy szerepet vállalt, és legutóbb, 2005-ben négy aszfaltos futamon indult Peugeot 307 WRC-vel.
A Suzuki sokat vár új csodamasinájuktól, az esztergomi SX4 alapjaira épített WRC-től
A világbajnokság állása a katalán futam után:
1. M. Grönholm (finn) 96 pont,
2. S. Loeb (francia) 90 pont,
3. M. Hirvonen (finn) 74 pont,
4. D. Sordo (spanyol) 39 pont,
5. P. Solberg (norvég) 34 pont,
6. H. Solberg (norvég) 28 pont.
A Rallye de France - Tour de Corse 2007 honlapja itt tekinthető meg.