A formavilág továbbra is vonzó, a lányok egyik kedvence
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehetne egy teljesen elvadult, trendi életstílusautó egyszerre ésszerű. A gyártók a divathajhász fiataloknak, nőknek kicsi prémiumautókat találnak ki, amelyek általában jól néznek ki, de a gyakorlati használhatóságuk, ár/érték arányuk általában borzasztó.
A lámpa mellett az árulkodó jel |
Az új MINI látszatra nem sok mindenben változott, a részletekben nem túlságosan elmélyülő járókelő az életben meg nem mondja, melyik az új, de a valóságban rengeteg minden változott. Nagyobb lett, bár egy 180 centis sofőr mögött még így sincs elegendő lábtér. Az eddig is tökéletesnek hitt futóművön még tovább sikerült javítani, az autó műszerfala pedig még elvadultabb lett. A még nagyobb középső kilométeróra sok mindenkinek már túlzásként hatott, de a csili-vili kapcsolók sem jöttek annyira be. A kidolgozás talán jobb lett, de végeredmény mégsem forradalmi. Építettek egy új MINI-t, amely lényegében ugyanazt tudja, mint a régi.
Még nyomasztóbb lett a középső, hatalmas kilométeróra. Kicsit már sok is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A motorválasztékban viszont már van változás, mind a benzines, mind az ebben az autóban szokatlan dízel téren. A Cooper S kompresszoros helyett turbós lett, ami nem feltétlenül előrelépés, a dízelben viszont már lehet látni a fejlődést. A korábbi modellben még a Toyota 1,4 literes D-4D-je dolgozott, nem éppen világrengető teljesítménnyel. Az újban már gondoltak a menetteljesítményekre, és ha már olyan jóban vannak mostanában PSA-val, akkor tőlük jött az 1,6 literes HDi. Az új erőforrás 110 lovas és 240 Nm-es nyomatékot produkál (rövid időre túltöltéssel 260 Nm-t is tud), ami már egy biztató adat, de hogyan egyeztethető ez össze az autó életmód karakterével? Gondolhatnánk, hogy hangos, ketyeg, és okádja a füstöt? Nem egészen.