Rengeteget dolgoztak a szélcsatornában, amíg a 0,27-es légellenállást elérték
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az már korábban kiderült, hogy az új GT-R motorházteteje alatt egy V6-os, biturbó motor dolgozik, amely 3,8 literes hengerűrtartalma mellett 480 lóerő leadására képes. A hírek szerint lesz ennél erősebb verzió is, de egyelőre meg kell maradnunk ennél a "szerény" értéknél. A maximális forgatónyomaték 588 Nm, ami annyit tesz, hogy ezen adatok alapján nagyjából a legújabb Porsche 911 Turbó (480 LE, 620 Nm) szintjén áll. Száraz aszfalton 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 311 km/h. De hogyan érték el ezeket a félelmetes adatokat?
Kóros fogyasztókúrába kezdtek a Nissan mérnökei, aminek a hozományaként rengeteg alumínium került be az autóba, többek között a két ajtó is ebből készült. A GT-R csupasz kasztnija elvileg könnyebb, mint a 350Z-é, mire azonban mindent beledobáltak, addigra nehezebb lett az autó, így a végeredmény 1750 kg lett, ami első hallásra nem tűnik túl jónak.
A dupla, kerek hátsó lámpa már régóta a legerősebb Nissanok védjegye
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A japánok azonban valamit mégis jól tervezhettek, ugyanis tetemes tömege ellenére az autó egyáltalán nem lassú, sőt. Ebben szerepe lehet a három állásba kapcsolható futóműnek, amely a durván sportos Race és a kényelmes Comfort fokozaton kívül még egy átmeneti Sport lehetőséggel is kecsegtet. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multi-link futóműhöz aktív négykerékhajtást kapcsoltak, amely egy számítógép segítségégével dönti el, mennyi nyomatékot küldjön az első tengelyre. Elvileg az 50:50 százalékos elosztás is lehetséges, de a rendszer inkább a versenyszerű "hátul többet hajt" módot részesíti előnyben, így az is előfordulhat, hogy csak hátra adja a hajtást. Odafigyeltek a rugózatlan tömegek csökkentésre is, hiszen elöl és hátul karbon féltengelyek vannak, a futómű pedig teljes mértékben alumíniumból készült.
A Nissan mérnökei a Transaxle elrendezés mellett döntöttek, ami annyit tesz, hogy a váltót az autó hátsó tengelyéhez tették, így sokat javítottak a súlyelosztáson
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A motor és hajtás közötti erőátvitelért egy hatfokozatú, dupla kuplungos, szekvenciális váltó felel, amely természetesen a kormányról is kezelhető. Állítólag olyan gyors, hogy a Forma-1-es váltásidőket idézi. Elvileg ennek létezik egy teljesen automatikus módja is, de aki ilyen autót vesz, az valószínűleg inkább maga váltogat.