A csomagtérfedél elegáns krómcsíkja szépen folytatódik a lámpák fehér betétein
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Sokáig gondolkodtak az Opel vezetői a rüsselsheimi központ tárgyalóiban, hogy vajon elkészítsék-e a harmadik Astra-generáció klasszikus, szedán változatát. Erről a karosszéria-típusról tudni kell, hogy Nyugat-Európában (Spanyolország kivételével) nem igazán örvend nagy népszerűségnek, ott mindenki inkább a praktikusabb és jobban variálható ferdehátút vagy a kombit veszi. Közép- és Kelet-Európában viszont még mindig a klasszikus, háromdobozos formatervű autóknak van a legnagyobb presztízsük, hiszen ebből lehet a legelegánsabb formát alkotni, és a csomagtartójuk is kellően nagy egy család számára, még ha a kisebb nyílás miatt nem is pakolható meg oly könnyen. Végül azért bólintottak a gyártásra, mert látták, hogy az utóbbi öt évben a közép- és kelet-európai autópiac 2,7 milliósról 5,5 milliósra nőtt, ami jó eladásokkal kecsegtetett egy alsó-középkategóriás tömegmodell esetében.
Az Opel lemásolta a BMW-ről a hokiütőre emlékeztető hátsó ablakkeretet
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Szerencsére a bemutató csúszása elég időt adott a tervezőknek, hogy a lehetőségekhez képest a legtöbbet hozzák ki a lépcsőshátú formájából. Meggyőző lett a végeredmény: a dobozos far tökéletesen illeszkedik az ismert Astra-testre, ami főleg az elnyújtott, szép ívben ereszkedő tetővonalnak köszönhető. 4,59 méteres hosszával az Astra Sedan már a kompakt osztály határait feszegeti, az előző Vectra-generáció például több mint tíz centivel volt rövidebb. Jól sikerültek az elegáns hátsó lámpák is, és az is javít a látványon, hogy a rendszám, az előddel ellentétben a lökhárítóra költözött. A csomagtartó térfogata 490 liter lett, ráadásul a hátsó ülések lehajtása nélkül is közel egy méter hosszú tárgyakat képes befogadni. Különös, de a fedélen semmifajta gomb nincs, így a nyitni csak a kulcson található vagy a középkonzolon lévő gomb megnyomásával lehet.
Elég tágas a csomagtartó, de 490 literes térfogatánál egyes kisautók is többet tudnak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Jót tesz az arányoknak, hogy a Sedan a kombi padlólemezére épül, ami az jelenti, hogy tengelytávja 9 centivel nagyobb a ferdehátú variánsoknál, vagyis 2,7 méteres. Ebből következik, hogy a hátsó üléseken jóval nagyobb a lábtér, mint az ötajtós változatban, egy 190 centis felnőtt akkor is jól elfér, ha előtte is egy hasonlóan magas ember ül.