Első ránézésre az OPC néz ki komolyabb sportkocsinak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az autóvezetők nagy százaléka rajong az autókért; valaki a kényelmeseket szereti, valaki pedig a sportosokat. Rengetegen vannak tehát, akik mindig is egy sportos autóra vágytak, de viszonylag kevesen tudják valóra váltani álmaikat. Egy autóvásárláskor sokféle kompromisszumot vállal az ember, egy sportkocsi vásárlásnál meg még inkább. Általában személyfüggő, ki, meddig megy el. Valaki a durva sportkocsikat kedveli, mások viszont inkább a még jól használható, de egyenesben nagyon gyors autókra vadászik. Az ár azonban mindig döntő tényező, hiszen a nagyon gyors sportkocsikat nagyon sok pénzért lehet megvenni.
De mi van, ha valakinek nincs erre pénze? Akkor jöhet szóba a hot hatch kategória. Azok között is a kisebbek. A kisautókból épített GTi-k régóta nagy sikerre számíthatnak, a legendás Golf GTI vagy éppen a Peugeot 205-ös GTi még ma is gyakran látható utcai sportkocsi. A kisautók kategóriája azóta komoly méretnövekedésen ment át, ami a sportverzióikat is érintette. Már simán elfér bennük négy ember, a töréstesztjük is mást mutat, míg a teljesítményük a régi 120-150 LE-ről majdnem 200-ig ugrott, legalábbis a két tesztalanyunknál. A Renault Clio RS és az Opel Corsa OPC a kategória legerősebbjei ugyanis.
A Clióban szinte semmiből sem látszik, hogy ez sportkocsi
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Már mindkét autót próbáltuk, a Clio RS-t még tavaly teszteltük utcai használat szempontjából, de a Hungaroringen is járt, a Corsa OPC pedig idén nyáron élvezte vendégszeretetünket. Most azonban más mértékrendszerrel vizsgáltuk őket, hiszen ezúttal az volt a lényeg, melyik a jobb sportkocsi: az 1,6 literes turbós OPC Corsa, vagy a kétezres szívó RS Clio.
Ha a két modell múltját vizsgáljuk, akkor bizony a Clio áll jobban, a Renault nagyobb hagyományokkal rendelkezik ebben a kategóriában. Anno még az 5-ös Turbo változatát is nevezhetjük szellemi ősnek, de a Clióban már a szívó volt a divat. A '90-es évek elején a Clio 1.8 16V-re sokan emlékszünk, amiből aztán jött a 150 lovas Williams Clio, amely már kétliteres lett. Ezt vitte tovább a következő Clio generáció, amely már 170 lóerővel büszkélkedhetett, majd jöttek a frissített modellek, amelyek közül a Ragnotti a magyar versenypályákon is bizonyít. Az előd Clióból az utolsó RS-ek már 179 (más források szerint 182) lóerőt tudtak, de az új már 197 lovas lett. És mindezt ugyanabból a kétliteres szívó blokkból hozták ki.
A Corsa hatásosabb, de igazán a kagylóüléseivel viszi el a pálmát
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az Opel ehhez képest kicsit alulmarad a lóerőversenyben, sőt neki hivatalosan nincs is elődje. Igaz, már az A-s Corsából volt GSI, amely igen közkedvelt autónak számított, de ha azt nézzük, hogy az napjainkban az OPC alá pozícionálják, akkor ezt előőrsnek tekinthetjük. A GSI név szépen az összes Corsából megjelent, teljesítményben azonban nem nagyon versengett a Clióval, hiszen 109, majd 125 lőerős volt. Az OPC ezzel szemben az Opel új sportrészlegének a fejlesztése, felhagyott a szívómotorral, és sokkal komolyabb sportgép lett.