A külsőn alig változtattak a Mazda mérnökei, csak az új lökhárítóból és a kissé átformált hűtőmaszkból derül ki, hogy ez már a ráncfelvarráson átesett modell. Műszakilag viszont sokkal több az újdonság. A kétoldali tolóajtókat felárért már elektromotorok is mozgathatják, a nyitási idő öt másodperc, akadályoztatásra megállnak. Vezérlésük a vezető helyén elhelyezett gombokkal, a hátsó kilincsekkel, vagy a távirányítón keresztül történhet.
Talán még ennél is fontosabb, hogy a kétliteres benzinmotornak módosították a szelepvezérlését, így most több a nyomaték alacsony fordulatszámnál, fogyasztása pedig négy százalékkal csökkent. Tovább javítja a vezethetőséget az elektronikus gázpedál, az öt- helyett hatfokozatú kézi váltó, valamint a feláras, négy- helyett ötfokozatú automatikus nyomatékváltó. A futóművet kényelmesebbre hangolják a jelenleginél, és a zajkomfort is javul a modellfrissítéssel.
Belül csak a középkonzolt tervezték át kissé, hogy az új, immár érintőképernyős navigációs rendszer elférjen benne. Ennek hétcolos, színes kijelzője egyébként nem csak a térképet, de a hátsó tolatókamera képét is megjelenítheti. A felfrissített Mazda5 stílszerűen december 5.-én, a Bolognai Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.