Az új Ford Fiesta nemzedék csak a márciusi Genfi Autószalonon debütál, de külsejét már megismerhettük a Verve tanulmányautó segítségével. A brit Auto Express magazin grafikusa is ebből indult ki, amikor az ST változat képét papírra vetette. Igencsak megvadították a kiindulási alapot, pedig csak mélyebb kötényeket, és nagyobb felniket tettek rá, és leültették a karosszériát. Hátul kétoldalt kivezetett dupla kipufogón keresztül távoznak a gázok, a lökhárító aljában szívó hatást generáló diffúzor kap helyet, akárcsak a Renault Clio RS-ben. Annyi biztos, hogy az új Ford méregzsák tágasabb lesz elődjénél, és a műszerfalat is puhább műanyagokból szerelik majd össze, mint eddig. A lényeg a motorháztető alatt található, ugyanis a Ford is beáll a sorba és turbófeltöltésű motort tesz a csúcs-Fiestába. Az 1,6-os, 190 lóerős egység a Ford új, közvetlen befecskendezésű, turbós, EcoBoost nevű motorcsaládjának tagja lesz, de ebbe tartozik majd az új Focus RS kétliteres, 280 lóerős erőforrása is.
A Fiesta ST is megkapja majd az üzemanyagot megspóroló start-stop automatikát, de aki igazán takarékosan akar száguldozni, annak a dízelmotoros ST-t kell megvárnia, ami még később jön.