Az AA nevű angol autóklub millbrooki pályáján egy eredetileg 4 l/100 km-es fogyasztással, 45 km/órával haladó autót teszteltek egy fekvő rendőrökkel teletűzdelt szakaszon. A lassítások és gyorsítások következtében nemcsak a fogyasztás ugrott 7,58 l/100 km-re, de a kocsi szén-dioxid kibocsátása is jelentősen nőtt. Ezek az eredmények nem meglepőek, mivel a szintén brit Transport Research Laboratory egy korábbi kutatás alkalmával már kimutatta, hogy a fekvő rendőrök miatti sebességváltoztatások során egy jármű szén-monoxid kibocsátása 82, dinitrogén-oxid kibocsátása pedig 37 százalékkal ugrik meg.
A britek vizsgálatai azt is kimutatták, hogy a túlzottan szigorú sebességkorlátozások is közvetetten szennyezik a környezetet. Egy 20 km/órás vagy egy 50 km/órás szakaszon szabályosan haladó jármű fogyasztása és károsanyag-kibocsátása közül az előbbié tíz százalékkal is nagyobb lehet. A britek szerint szigorúbb ellenőrzésekkel és több sebességfigyelő kamerával lehetne javítani a helyzeten.