Már régóta tudni lehetett, hogy a Subaru bokszer dízelmotort tervez építeni, de a konkrét tényeket csak most hozták nyilvánosságra a japánok. A kétliteres erőforrás 150 lóerős lesz, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm, ezzel az egyturbós dízelek között az erősebbek közé tartozik. A modern dízeltechnika minden vívmányát beleépítették a japánok, így megtaláljuk benne az utolsó generációs, 1800 bár nyomású közös-nyomócsöves befecskendezést, a hengerenkénti négy szelepet, a változó geometriájú turbót, az elektromágneses injektorokat, az oxidációs katalizátort és a részecskeszűrőt is.
A bokszermotorok előnyös tulajdonságai a dízelnél fokozottabban jelentkeznek, a fektetett hengerelrendezés például csökkenti a vibrációkat. Az autó súlypontja a benzinesnél nehezebb dízelmotor esetében talán még fontosabb, hogy alacsonyan legyen, ezért az erőforrást a lehető legmélyebbre tették, a turbófeltöltőt pedig alatta helyezték el. Kissé átdolgozták az első rugókat, erősebb első fékeket szereltek be, a váltó áttételeit meghosszabbították, kapcsolási útjait és a karját megrövidítették. Módosítottak a fűtési rendszeren is, mert a dízel jobb hatásfoka miatt lassabban melegszik be, mint a benzines.
Az összkerékhajtású dízel Legacy kombi 0-97 km/órára 8,5 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 202 km/óra, a szabadidő-autós, emelt Outback kivitel ennél hajszálnyival lassabb. Közvetlen vetélytársainál halkabb, és alacsonyabb belső súrlódása miatt takarékosabb a dízel bokszer a gyár szerint, átlagfogyasztása állítólag öt liter alatt tartható. A motorháztetőn elhelyezett légbeömlő nyílásról felismerhető dízel Legacyk forgalmazása februárban indul Európában.