A Maserati csúcsmodelljét nem lesz könnyű megkülönböztetni a többi GranTurismótól, mert kívülről csak az enyhén átdolgozott lökhárítók és az új alufelnik jelentik a változást. Belül Alcantara-huzatú ülések várják az utasokat, de az igazán nagy változtatások a motorháztető alatt mentek végbe. A 4,2 literes, 405 lóerős V8-as helyett a fél literrel nagyobb, 440 lóerős V8-as építik be, ugyanazt, amit már az Alfa Romeo 8C Competizione is megkapott.
Hogy a megnövekedett teljesítményből a maximumot kihozhassák, a hagyományos, hatfokozatú ZF-automatát egy dupla kuplungos, robotizált váltóra cserélték, ami állítólag 0,1 másodperc alatt képes sebességet váltani. A GranTurismo S-ben alapfelszereltségnek számít a Brembo által készített fékrendszer is, mellyel 35 méter alatt áll meg az autó 100 km/óráról. A zászlóshajó 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, míg a mezei GranTurismóknak ehhez három tizedmásodperccel több időre van szükségük.