A BAT 11 tanulmány az 1950-es évek Bertone autóinak szellemiségét hivatott feléleszteni. 1953 és 1955 között a cég BAT (Berlinetta Aerodinamica Technica) 5, 7 és 9 néven három tanulmányt is készített az Alfa Romeónak. A 8C Competizione padlólemezére épülő új BAT 11-nél is a jó légellenállás volt az elsődleges cél, de a tanulmány nem lesz működőképes, és állítólag utastere sem lesz.
A létéért küzdő Bertonénál nemrégiben jelentették be, hogy a Gruppo Prototipo felvásárolta a céget. Azonban ezt a tervet keresztülhúzták az olasz bíróságok, amelyek nem engedélyezték az üzletet, mivel a szerződésben több hibát is felfedeztek. Ráadásul a financiális problémák mellett a vezetésben is zavarodottság tapasztalható: míg Marie-Jeanne Bertone, a cég alelnöke megerősítette, hogy a tervezőcég jelen lesz a három hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon, feltehetően a BAT 11-gyel, addig Lilli Bertone elnök hivatalos nyilatkozatban tagadta, hogy részt vennének a show-n. Csak reménykedhetünk, hogy nemsokára valóban bemutatja legújabb kreációját a szebb napokat is megélt Bertone.