A Peugeot 308 SW nem egy egyszerű kombi, hanem már-már buszlimuzinnak is tekinthető, ugyanis a csomagtartóba tett ülésekkel hét személy szállítására alkalmas. Ha ezek az ülések ki vannak véve, 573 literes csomagtartó áll rendelkezésre, de a középső üléseket is ki lehet venni, ami már 1736 literes rakteret eredményez. A csomagtartófedél két részletben nyitható, külön az üveg - ami szűk parkolóhelyen jól jöhet - vagy az egész egyben.
Tíz centivel nyújtották meg a tengelytávot a ferde hátú 308-asokhoz képest, amiből a hátul ülők profitálnak. Nőtt a hátsó túlnyúlás is, így a teljes hossz már eléri a tekintélyt parancsoló 4,5 métert, ami egy kompakt autótól szokatlanul nagynak számít. Hatalmas, 1,68 m2-es üvegtetővel is kérhető az autó, ez 27 százalékkal nagyobb, mint a 307 SW panorámateteje. A 308 SW a nyolc ismert erőforrással vásárolható meg, ebből öt benzines, három dízel, a teljesítményskála 90-től 175 lóerőig terjed.
GT THP 175 néven a legsportosabb 308-ról is lehull a lepel Genfben. Az 1,6-os, BMW-fejlesztésű turbómotor megegyezik a 207 RC és a Mini Cooper S erőforrásával, teljesítménye 175 lóerő, legnagyobb nyomatéka overboost esetén 265 Nm is lehet. 0-100 km/órára 8,3 másodperc alatt gyorsítja a 308-ast, a végsebesség 225 km/óra. Szériában jár hozzá a hatfokozatú váltó alumíniumgombbal, az alumínium pedálszett, az ültetett futómű, a sportkormány, a tetőspoiler és a 18 colos alufelni-garnitúra.