A Suzuki csapat új főnökkel kívánja feledtetni az év eleji sikertelenséget
A nevezési lista nem tartalmaz nagy meglepetéseket, 24 ország 62 pilótája indul, a gyári csapatok a megszokott párosokkal képviseltetik magukat. A Stobart Ford Galli-H. Solberg-Wilson triójából ezúttal az első kettőt nevezték pontszerzőnek, a WRC-s mezőnyt ismét a zimbabwei Rautenbach egészíti ki privát C4-esével, valamint a Munchi's Ford argentin különítménye.
A Suzukinál nem maradt szó nélkül az első három verseny kudarcsorozata: a mexikói kettős motorhiba után az erőforrásokat Japánban vizsgálták át, valamint a Suzuki Sport főnöke, "Monster" Tajima megköszönte az eddigi csapatvezető, Akira Kawada munkáját, és az ausztrál Paul Wildinget nevezte ki helyére.
A Fordnál Mikko Hirvonen abban bízik, nem lesz olyan pechje, mint Mexikóban (ahol defekt hátráltatta), és gyorsabb tud lenni Loebnél, valamint meglepően gyors csapattársánál, Latvalánál. Mivel még mindig Hirvonen vezeti a tabellát, ő rajtol majd elsőnek, és rá hárul az úttakarítás hálátlan szerepe.
Hirvonennek sok gondot okozott a mexikói por, Argentínában sárra számíthat
A Subaru már nem fejleszti jelenlegi autóját, utolsó tesztjük még a Mexikó-rali előtt volt, de Dél-Amerikába még a régi Imprezákat vitték. A cél a pontgyűjtés, és a vízátfolyásokon való sikeres átkelés - a korábbi években a kékek rendre "beáztak".
Az utóbbi három esztendő argentínai győztese, Loeb mindössze a gumiválasztástól tart egy kissé, mivel ez ügyben az eddigi futamokon egyértelmű volt a képlet, itt viszont - a hűvösebb idő és a sár miatt - több lehetőség közül kell majd megtalálni a helyeset. A Citroën csapatnak új szponzora a Red Bull, a támogatás mértékéről sokat elárul, hogy a C4-esek felületének jelentős részét átszínezték.
PWRC - folytatódik a Mitsubishi-Subaru csata
A PWRC (széria világbajnokság) mezőnye Svédország után másodszor találkozik idén, folytatódik a Mitsubishi-Subaru csata. Bonyolíthatja a helyzetet a helyi szövetség segítségével induló két hazai "öreg", Ligato és Beltran, akik akár a kategória első helyeinek sorsába is beleszólhatnak. Az idei, N14-es Imprezák erősebbek lesznek a korábbinál, egy új motorvezérlő-elektronika jóvoltából. A PWRC mezőnyét tovább színesíti majd Patrick Sandell S2000-res Peugeot 207-esével, az amerikai sztár, Travis Pastrana (aki Colin McRae ex-navigátorával, Derek Ringerrel az oldalán áll rajthoz), valamint a sorozatba Argentínában bekapcsolódó magyar Mayer/Tagai páros.
A PWRC szabályainak értelmében két versenyt nem értékelnek az év végi összesítéskor, a magyarok úgy döntöttek, hogy a svéd, és a japán versenytől maradnak távol. A gyári Prodrive csapat támogatását élvező duó mindenképp szeretne célba érni, a tavalyi felkészülés és tesztversenyek után immár élesben megy a dolog. Egyelőre még a korábbi Imprezával indulnak, valamikor a szezon folyamán azonban tervben van a legújabb fejlesztésű N14-es gép kipróbálása is.
A verseny ünnepélyes startja csütörtök este lesz, Cordobában, az időeltolódás -4 óra Magyarországhoz képest.
A pontverseny állása
Egyéni
1. | M. Hirvonen (FIN, Ford) | 21 |
2. | S. Loeb (F, Citroen) | 20 |
3. | J. Latvala (FIN, Ford) | 16 |
4. | C. Atkonson (AUS, Subaru) | 14 |
5= | G. GALLI (I, Ford) | 9 |
5= | P. Solberg (N, Subaru) | 9 |
Gyártók
1. | BP-Ford Abu Dhabi WRT | 37 |
2= | Subaru WRT | 25 |
2= | Citroën Total WRT | 25 |
4. | Stobart VK Ford | 19 |
5. | Munchi's Ford WRT | 6 |
6. | Suzuki WRT | 5 |
PWRC
1. | Juho Hänninen (FIN, Mitsubishi) | 10 |
2. | Jari Ketomaa (FIN, Subaru) | 8 |
3. | Patrik Sandell (S, Peugeot) | 6 |
4. | Martin Prokop (CZ, Mitsubishi) | 5 |
5. | Uwe Nittel (D, Mitsubishi) | 4 |
6. | Toshi Arai (J, Subaru) | 3 |