Az Audi tavaly Mattias Ekströmmel megnyerte a 2007-es DTM bajnokságot, amely után nem lehet más célja idén, mint az ismétlés. Már tavaly év közben kijött az új A4-es, amelynek a Genfi Autószalonon mutatták be a versenyváltozatát.
Az Audi A4 DTM negyedik generációja minden téren továbbfejlődött, a gyár sportrészlege szerint most mindent befejeztek, amit az elődnél már elkezdtek. Az autót közel egy évig fejlesztették, így született meg az új 460 lóerős V8-as versenyautó. Az Audi sajnálatára a szigorú szabályozások miatt ebben az autóban nem használhatták az FSI, TDI, vagy quattro technológiát, de más téren tovább fejlődtek. Az autó tömegét tovább tudták csökkenteni, és a súlypontot is lejjebb tudták vinni. Persze itt is van egy minimális tömeg, ami alá nem mehettek.
A tervezők azért az Audi A4 DTM 460 lóerős, V8-as motorjában is találtak még fejlesztési lehetőséget. Tovább mérsékelték a belső súrlódásokat, ami a teljesítmény-leadás és a forgatónyomatéki karakterisztika előnyére vált. Változatlan maradt a jármű szabályok által meghatározott alapfelépítése: az A4 DTM az utcai modell sziluettje mögött rejtőző vérbeli versenyautó, közös alkatrészük szinte egy sincs. A karosszériaszerkezet hibrid építési mód szerint épült, s a repülőgépiparban használatos módszerrel, mintegy 31 méter acélcső felhasználásával készült. A pilóta a Forma-1-es versenygépek "monocoque" szerkezetét idéző, szénszálas műanyag biztonsági cellában ül. E kombináció a magas szintű torziós merevség és biztonság záloga. Már közvetlenül a 2007-es DTM-szezon után megkezdték az új DTM-modell legfontosabb elemeinek tesztelését. Az R14 első prototípusa már röviddel karácsony előtt, Le Castellet-ben (Franciaország) a pályára gördült. Április 13-i hockenheimringi bemutatkozó versenyéig az új Audi A4 DTM még több ezer tesztkilométert teljesít, tartós tesztelésekkel tarkítva.