Részletesen a hibrid-TDI Golfról

Vágólapra másolva!
Kivételesen alacsony fogyasztással rendelkező dízel-hibrid Golfot mutat be a Genfi Autószalonon a Volkswagen. Az autó egy tankkal több mint ezer kilométer megtételére képes.
Vágólapra másolva!

A Scirocco mellett a VW genfi standján többnyire környezetkímélő, alacsony fogyasztású modelleket találhatunk, ezek közül is kiemelkedik a Golf TDI hibrid. Egy 74 lóerős, 1,2 literes, háromhengeres, közös-nyomócsöves TDI motor és egy 27 lovas elektromotor összekapcsolásával a Volkswagen egy szinte teljesen étvágytalan, 100 kilométeren mindössze 3,4 liter gázolajat fogyasztó kompaktot hozott létre. A szén-dioxid-kibocsátás is rendkívül alacsony, mindössze 89 g/km, és ezeket az adatokat az autó a gyár szerint nem csak papíron tudja. Figyelemre méltó a hibrid Golf nyomatéka is, ugyanis a dízel 180 Nm, az elektromos motor pedig 140 Nm leadására képes. Az erőátvitelt az új fejlesztésű, hétfokozatú DSG-váltóra bízták, ami a jó fogyasztási adatokhoz is hozzájárul. Egy hibridtől elvárhatóan a kocsi a két motort külön-külön is képes használni: a nagy sebességet igénylő autópályán a dízel, míg városban a szén-dioxid-mentes közlekedést biztosító elektromotor üzemel.

Az elektromotort egy 45 kg tömegű nikkel-metálhidrid (NiMH) telep látja el energiával, melyet a jobb súlyelosztás miatt a csomagtartóba tettek a német mérnökök. Említésre méltó még, hogy a kocsiban a motort leállító automatikus start&stop rendszer, és fékenergia-visszaforgató rendszer is helyet kapott. A hajtásláncban történő energiaáramlásokról egy kijelző tájékozatja a vezetőt. Kívülről az új hűtőrács, az egyedi felnik, és a kisebb légbeömlős lökhárítók különböztetik meg a hibridet a mezei Golfoktól, de a futóművet is lejjebb ültették, hogy csökkenjen a légellenállás. Az autó egyelőre még csak tanulmány, de a Volkswagen már tervezi a sorozatgyártását.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!