Nem titkolják, hogy inkább aszfaltra való. Formája is inkább divatos városi autót idéz
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Nem kellett sok modellt a Fordnak a jerezi Kuga-bemutatóra szállítania: a kocsit egyelőre egyféle motorral, egyféle váltóval, igaz, két felszereltségi szinttel lehet megvásárolni. A Kuga - dizájnjában - inkább a sportosságra, a dinamizmusra helyezte a hangsúlyt, a kocka terepjáróformát inkább meghagyta a már nem konszerntestvér Land Rover számára. A forma tetszése vagy nem tetszése egyértelműen a szubjektív kategóriába sorolható, az oldalakon végigfutó élek fény-árnyék vonal, a motorháztető domborítása azonban magáért beszél. A forma történetéhez tartozik még, hogy a Ford - a tervezők állítása és négyszemközti gyónása szerint - nem is akart igazi terepjárót faragni a Kugából. A mini SUV-ok az esetek túlnyomó részében nem hagyják el az aszfaltozott utat, ha mégis, a Haldex-kuplungos összkerékhajtás bőven elegendő a kisebb akadályok leküzdésére.
Földúton, homokon otthonosan mozog, vezetni is élvezetes
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A belső teret is ebben a szellemben alakították ki. Inkább egy személykocsi, mint egy minden terep legyőzésére termett autót láthatunk belülről. A vezető kényelmesen ül, magasról néz le a forgalom többi résztvevőjére. Ugyanakkor arányos a kocsi magassága, nem felmászni, nem leülni, hanem beülni kell bele. Négy felnőttnek kényelmes, hosszában-keresztben elég hely áll rendelkezésre. A hátsó fejtér érdemelhetne kisebb kritikát, de a sportos kinézet ennyi áldozatot megér. Ahogy az lenni szokott, három felnőtt széltében már nehezebben találja fel magát, már ami a vállak elrendezését illeti, de rövidebb távokon azért valószínűleg nem lesz konfliktus köztük. Pakolóhelyek - ahogy ma már illik - mindenütt vannak, még egészen elöl, a szélvédő tövében is. Természetes a szemüvegtartó is, és a tesztautóban megjelenő hibátlan felszereltség. Így akár GPS-t, első-hátsó radart, fűthető szélvédőt, kétzónás automata klímát, sötétített ablakokat, de akár 19 collos felnit is kérhetünk.
Egy mérnök Új-Zélandról Mindenesetre Derek Ward visszaadta a hitemet az autógyártásba: tartja ugyanis, hogy vannak dolgok, amelyeket meg kell oldani, mert a közútra azok kellenek, a biztonság, a környezetvédelem miatt. Ugyanakkor hiszi, hogyha nincs lelke egy autónak - és márkától függetlenül a mai autók többségének nincs -, akkor siker ide vagy oda, a pénzünkért csak egy darab vasat (vagy inkább műanyagot) kaptunk. És végül, de nem utolsó sorban, bevallotta, hogy a világ legszebb és legjobb hangú kocsijait az olaszok gyártják, és a Porsche Cayman, a maga középmotoros konstrukciójával már-már maga a menettulajdonságok csodája. Kedvenc autója pedig az Aston Martin DB7, angol eleganciájával és szélvészgyors hűvösségével, még akkor is, ha már van DB9, vagy akár DBS. "Mert azt még vezetni kellett." |