Pénteken Sordo diadalmenetének lehettünk tanúi, szombaton Loeb és Rautenbach frontális találkozásától volt hangos a szervizpark. A zárónapra hat gyorsasági maradt, kétszer kellett a mezőnynek teljesíteni a 41,45 kilométer hosszú, Jordán folyó partján kanyargó szakaszt.
Miután szombat délután Hirvonen és Latvala az első helyre tessékelte Sordót, a spanyol indult elsőnek. Mint az várható volt, ez nem neki kedvezett, már az első gyorsaságin megelőzte őt a két gyári Ford. A másodikon viszont Latvala futóműve megsérült, így a déli szervizelési lehetőségig csak lassabban tudott haladni a finn páros - addigra a nyolcadik helyre csúsztak vissza. És csak azért a nyolcadikra, mert időközben kiesett Aava, aki pedig élete legjobb eredményét érhette volna el, ha nem üti oda a C4 WRC futóművét annyira, hogy lehetetlenné váljon a folytatás.
A hosszú gyorsaságin Loeb azért megmutatta, ki a leggyorsabb, bár egyéniben már nem volt esélye a pontszerzésre, a gyártóknál kedvező esetben még kinézett valami. Délben Hirvonen, Sordo, Atkinson, H. Solberg volt a sorrend, az eddig szinte semmit sem mutató norvég szépen feljött az utolsó napra. Állítása szerint ez azért volt így, mert ekkorra jött rá, hogyan is kellene vezetni a Focus WRC-t a sziklás-homokos terepen. A maradék három szakasz közül a legnagyobb izgalom az utolsón történt, ahol az addig 7. helyen álló, a versenyt tavaly megnyerő Al-Quassimi két defektet is kapott, így odalett a pontszerzés, a pilóta nagyon csalódott volt emiatt.
Végül Hirvonen győzött, s ezzel összetettben visszavette a vezetést Loebtől. A finn eddig minden idei versenyről pontokkal távozott, ezt egyedüliként mondhatja el magáról. Sordo behozta a C4-est a második helyre, és Atkinson állhatott a dobogó harmadik fokára. Mindhárom Stobart Ford (H. Solberg, Wilson és Galli) pontszerző helyen ért célba, Loeb végül a tizedik pozícióban végzett. Barry Clark - aki az utolsó pillanatban ugrott be Perez Companc autójába - élete első WRC-s versenyén célba ért, a 12. helyen. A Suzuki csapat ismét betlizett, de az európai murvás futamokra talán melléjük szegődik végre a szerencse.
Két napon át vezette a JWRC kategóriát Sandell, ám már délelőtt ki kellett állnia, megsérült futóműve miatt. A győztes így ismét Ogier lett, aki két verseny után maximális pontszámmal vezeti a tabellát.
A minden versenyen kiosztott különdíjat ezúttal nem egy versenyző vagy egy csapat kapta, hanem a jordán szervezők, akik valóban szépen mutatkoztak be. Több mint ezer ember dolgozott azon, hogy minden gördülékenyen menjen ezen a hétvégén, az ő elismerésük is ez a díj.
Legközelebb Szardínián folytatódnak a küzdelmek, három hét múlva látogat el oda a mezőny, ismét a JWRC-sekkel kiegészülve.
A verseny végeredménye:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 4:02:47,9 |
2. | Sordo/Marti | Citroën | + 1:15,7 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 5:00,4 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 7:35,8 |
5. | Wilson/Martin | Ford | + 10:41,7 |
6. | Villagra/Perez Companc | Ford | + 11:22,2 |
7. | Latvala/Anttila | Ford | + 12:15,6 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | + 12:24,4 |
A JWRC végeredménye:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 4:27:37,8 |
2. | Gallagher/Kiely | Citroën | + 1:05,6 |
3. | Schammel/Jamoul | Renault | + 2:53,3 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 35 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | 30 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 28 |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 18 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | 17 |
6. | Galli/Bernacchini | Ford | 12 |
7. | P. Solberg/Mills | Subaru | 9 |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 9 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 57 |
2. | Citroën Total WRT | 50 |
3. | Subaru WRT | 39 |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 29 |
5. | Munchi's Ford WRT | 14 |
6. | Suzuki WRT | 6 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 20 |
2. | Gallagher/Kiely | Citroën | 11 |
3. | Mölder/Miclotte | Suzuki | 8 |