Csodálatos helyszínen zajlik a verseny, így Sordo duplán érezheti jól magát
Sordo jól kezdett a Jordán Ralin, az első három gyorsaságin ő érte el a legjobb időt. Könnyű neki, gondolhatta Loeb vagy Hirvonen, hiszen a spanyol hatodiknak indult, és így jóval tisztább pályán mehetett, mint a bajnokságban élen állók.
A Suzuki csapatot továbbra is elkerüli a szerencse, Andersson már az első szakaszon tönkretette az SX4 WRC-t. A második gyorsaságin is volt izgalom, Mikko Hirvonen saját állítása szerint eddigi pályafutása legnagyobb mázliját könyvelhette el, melyre így emlékezett a célban: "Túl optimistán írtunk fel egy kanyart, így sokkal gyorsabban érkeztünk oda, mint kellett volna. Leestünk az útról, néhány nagyobb sziklát valahogy kikerültünk, és visszakeveredtünk a pályára. Kicsit megsérült a futómű, de ebből sokkal nagyobb baj is lehetett volna."
Itt már a másik Suzuki WRC is bajban volt, Gardemeister autójának olajteknője sérült meg, a harmadik szakaszon meg is kellett állnia, véglegesen. A motor annyira megsérült, hogy a finn szombaton sem folytathatja majd.
Még a sivatagban is akad víz. Atkinson elégedett a pillanatnyi ötödik hellyel, és egyelőre ismét ő menti meg a Subaru csapat becsületét
A negyedik, szervizpark előtti utolsó gyorsaságin az eddig a beállításokra panaszkodó Loeb futotta a legjobb időt, így féltávnál Sordo, Latvala, Loeb, Solberg, Hirvonen, Atkinson volt a sorrend. Mivel délután a délelőtti szakaszok ismétlődtek, joggal számítottak az élen indulók arra, hogy a már letisztított pályákon jobb eredményt érnek el a nap második felében.
Számításuk be is jött, Loeb és a két gyári Ford folyamatosan nyerték a szakaszokat, és jöttek fel Sordóra. Délután Petter Solberg ütötte ki a Subaru WRC alól a futóművet és esett ki a versenyből, majd Gigi Galli is ugyanezzel a problémával állt ki.
Igencsak jó helyen áll Aava, akit az észt állam is támogat a versenyzésben. A hatodik pozíció javítja az országimázst
Nap végére Sordo előnye 1,1 másodpercre olvadt Loebbel szemben, de Latvala és Hirvonen sincsenek nagyon lemaradva. A pontszerző helyeken van egy nem túl megszokott név is, az észt Aava hatodik helyen áll C4 WRC-jével. A terepet jól ismerő, gyári Focus WRC-t hajtó Al Quassimi tizedik, a vésztartalékként Perez Companc helyére beugró - versenykörülmények között WRC-t először kormányzó -Barry Clark pedig a tizenötödik helyen áll.
A JWRC kategória éllovasa egy nap után a svéd Sandell egy Renault Clióval, második Mölder (Suzuki), harmadik Bettega (Renault). A pontverseny éllovasa, Ogier kalandos napon van túl, defektet kapott, majd egy műszaki hiba miatti késés is hátráltatta. A mezőny egyetlen hölgy tagja a 45. helyen áll Subaru Imprezájával.
Latvala lőtávolon belül, alig pár másodperccel marad le a Citroënektől, nyomában pedig Hirvonen lohol
Szombaton újabb nyolc gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre, hasonlóan forró, homokos-sziklás pályákon.
A verseny állása az első nap után:
1. | Sordo/Marti | Citroën | 1:16:53,7 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | + 0:01,1 |
3. | Latvala/Anttila | Ford | + 0:08,5 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 0:13,4 |
5. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 1:08,0 |
6. | Aava/Sikk | Citroën | + 1:59,3 |
7. | Wilson/Martin | Ford | + 2:52,7 |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 3:22,3 |