A fokozatosan puhított futóműnek köszönhetően Andrea Gilardi egyre jobb időket autózott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Vallelunga versenypálya Róma közelében, mediterrán, festői környezetben található. A pálya karakterisztikája nagyon hasonlít a Hungaroringre. Mivel az autó futómű beállításait meghagyták a monzai futamon használt paramétereken, a pénteki, négyórás szabadedzésen kell finomítani, "puhítani" a kellő mértékig. Persze ezúttal is sok kérdéssel érkeztünk a helyszínre, amelyekre szépen, sorban megpróbálunk válaszokat kapni...
Szerencsére nem akadt dolguk a tűzoltóknak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Délután megérkezett Andrea Gilardi is a bokszba. Előkészült az edzésre: átnézte a felszerelését és beállította a vadonatúj Arai GP5 sisakjának napellenzőjét. A technikai vezetővel tanácskoztak még a beállításokkal kapcsolatban, majd két órakor beült a versenyautóba és kigurult a bokszutcába - ezzel megkezdődött a szabadedzés a Warm Up Racing számára.
A taktika a szokásos volt: a pilóta fut 3-4 gyors kört, teszteli az autót és utána bejön a bokszba. Itt megvitatja a technikai vezetővel az autó viselkedését, eszerint finomítanak a futóművön. Így is történt. A kezdetben a keményre hangolt futóművet szép lassan puhították. Először az első stabilizátort cserélték ki, és visszaküldték a pályára Gilardit egy újabb tesztelésre. Ekkor legjobb körideje 1:43:25 volt. A csere meghozta a várt hatást, körideje majd négy tized másodpercet javult. Kicserélték az első lengéscsillapítókat is, újabb négy tesztkör következett. Ezúttal nem javult az autó, így elhatározták, hogy a hátsó futóművet is felpuhítják. A lengéscsillapítókat és a rugókat is cserélték, és új gumikat kapott az F430-as.
A 151-es versenyautó nekitámaszkodott a gumifalnak, majd a tetején landolva továbbpördült és ismét talpon találta magát. Sérülései komolynak tűnnek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ezekkel a beállításokkal Andrea Gilardi 1:41:3-as körre volt képes, ami két másodperccel jobb volt, mint az edzés elején elért legjobb ideje. Viszont alulkormányzásra panaszkodott. Hosszas tanácskozás után a szerelőcsapat úgy döntött, az első futómű 6 mm-es összetartását megváltoztatják 3 mm-es széttartásra. Ez segített, kezelhetőbb lett a versenyautó és Gilardi elérte az edzése legjobb eredményét, ami 1:41:074 volt. Mindösszesen 32 kört teljesített, és a hetedik helyen végzett egy másodperccel az első mögött...
Estére fény derült még egy hibára. A monzai balesetnek köszönhetően a bal hátsó futómű felfogatási pontja nem a kellő helyen van, így a kerék nem a megfelelő pozícióban fut. Beljebb van és egy kicsit előrébb. Ezért tűnik a pilótának alulkormányozottnak az autó. Nincs más hátra, mint kijavítani, reggelre a lehető legtökéletesebb autó kell az újabb szabadedzésre.