Az első generációs Ford Ka tizenkét éve mutatkozott be, és nem volt valami mozgalmas élete az évek során. A Ford most leváltja a teljesen egyéni és formabontó külsővel rendelkező modellt, a jövevény pedig a Fiat 500 technikáját és formavilágát örökli majd, ha nem is minden részletében. Néhány apróságtól eltekintve azonban az új Ka nem csupán egy kicsit átrajzolt Fiat 500 lesz, ugyanis a Ford mérnökei - a gyár szerint - keményen dolgoznak azon, hogy az új modell megfeleljen a jelenlegi Kával szemben támasztott minden követelménynek, így például ugyanolyan kezes és könnyen irányítható legyen. A motorválaszték egyezik a Fiatéval, a legkisebb az 1,2 literes, 69 lóerős benzines lesz, de megjelenik majd az 1,4 literes, 100 lóerős egység is. Természetesen társítanak dízel egységet is a modellhez, mégpedig az 1,3 literes Multijet motort, amelynek teljesítménye 75 lóerő, nyomatéka pedig 145 newtonméter.
A Ford egyelőre nem nyilatkozott hivatalosan, de várható egy ST változat, amely a SportKa nyomdokaiba lép majd. Az ST valószínűleg a Fiat 500 Abart 1,4 literes, turbófeltöltős motorját kapja majd, legalább 150 lóerővel.
Nem csupán az autó külseje és a motorválaszték újul meg teljesen, de hatalmas lépést tesz előre a modell beltere is, hiszen a fejlesztett ergonómia mellett jobb minőségű anyagok, átrajzolt műszerfal, áttervezett elrendezésű középkonzol és multifunkciós kormány várja az utasokat. A Ford ígérete szerint az új Ka az egyik legjobban felszerelt modell lesz a miniautók piacán.
Arról egyelőre nincs hír, hogy a Streetka is követőre találna, bár előbb-utóbb várható leváltása, hiszen egyes források szerint folyik a fejlesztése, szintén közös alapokon a Fiat 500 2+2 üléses kabriójával, sőt az sem elképzelhetetlen, hogy akár egy benzin-elektromos hibrid tervei is napvilágot látnak.
Az új Ford Ka 2008 szeptemberében debütál a Párizsi Autószalonon, és a Fiat lengyelországi üzemében szerelik majd össze, Tychyben.