És megint ő: a világbajnok 41. futamgyőzelme felé száguld
Hét gyorsasági szakaszt kellett megtennie a mezőnynek pénteken. Az elsőn - ahogy várható volt - sem az elsőnek rajtoló Hirvonen, sem Loeb nem ért el kiemelkedő eredményt, hiszen ők takarították a port az útról. Latvala viszont profitált kedvező rajtpozíciójából, és rögtön magához ragadta a vezetést. A két új Impreza WRC egy ötödik, és egy hatodik hellyel nyitott.
A második szakaszon aztán megkezdődött az igazi Akropolisz: máris elhullott néhány menő. Galli kiütötte a Focus WRC futóművét (pedig a részidők alapján nagyon jó időt futott), és a fiatal Ostberg alatt is megállt a Subaru. Az igen hosszú, majdnem 24 kilométeres távot Loeb tette meg a leggyorsabban, de ez csak arra volt elég, hogy felzárkózzon Latvala és Sordo mögé.
Solberg megtáltosodott az új autóval, bár 3. helyéhez a két Ford hibája is kellett
A finn a harmadik gyorsaságin is a legjobb időt futotta, így ő érkezett a szervizparkba a vezető helyen. A két Citroën a nyomában, Hirvonen kezdett kissé lemaradni. Az autójával semmi baj nem volt, de aki száraz murván elsőként rajtol, nagy hátrányban van a többiekkel szemben. Mögöttük Petter Solberg állt az ötödik helyen, aki végre versenyképes időket volt képes futni. Érdemes megemlíteni az észt Aavát, aki ekkor már a hetedik helyre jött fel privát C4 WRC-jével.
Délután folytatódott a Citroën-show. Mindhárom hosszú szakaszt Loeb nyerte, és kettőn Sordo volt a második. Úgy tűnt, hogy a szuperspeciál előtt a két gyári C4 áll majd az élen, de Sordo - visszaadva a jordániai kölcsönt - lemaradt kissé, hogy Latvala legyen a második, és ő így szombaton kedvezőbb helyről rajtolhasson.
Igen ám, de hátra volt még egy szakasz, ahol alaposan a feje tetejére állt a tabella. Történt ugyanis, hogy még a hatodik gyorsasági végén mindkét Ford eltalálta ugyanazt a sziklát, és így kellett eljutniuk a szuperspeciálra, amely 57 kilométerre volt onnan. Ez sikerült ugyan, de a mért részt csak lassú tempóban tudták mindketten megtenni a sérült futómű miatt, így Lataval a hatodik, Hirvonen a hetedik helyre esett vissza. Petter Solberg így a harmadik pozícióban találta magát, mögötte bátyja, az ötödik helyen pedig Aava áll.
Rég ment Henning Solbergnek ennyire jól, az első nap után a negyedik helyen áll
Az igen népes PWRC kategóriában a sok esélyes közül kettő esett ki az első napon, Prokop, és Pastrana. Al-Attiyah vezeti a versenyt, nyomában Hanninen és Baldacci, de Sandell sem mondott még le a győzelemről. A magyar Mayer/Tagai páros végül nem indult el a versenyen.
Szombaton a verseny legnehezebb napja vár a megmaradt mezőnyre, reggel rögtön egy 32 kilométeres szakasszal kezdenek majd. Loeb előnye nem sok, de őt ismerve elég lesz, ha műszaki hiba vagy baleset nem akadályozza. A fordosok alighanem óriási tempót diktálnak majd hátulról, így eseménydús napnak nézünk elébe.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 1:21:34,8 |
2. | Sordo/Marti | Citroën | +0:15,7 |
3. | P. Solberg/Mills | Subaru | +0:59,1 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford | +1:06,0 |
5. | Aava/Sikk | Citroën | +1:15,5 |
6. | Latvala/Anttila | Ford | +1:18,9 |
7. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | +1:36,4 |
8. | Atkinson/Prevot | Subaru | +1:37,8 |
PWRC:
1. | Al-Attiyah/Patterson | Subaru | 1:27:44,0 |
2. | Hänninen/Markulla | Mitsubishi | +1:10,2 |
3. | Baldacci/Agnese | Mitsubishi | +1:11,9 |