A Subaru nem olyan régen mutatta be első dízel boxer egységgel szerelt modelljét, ám úgy tűnik, hogy hosszú távon nem ez lesz a gyár egyetlen áttörő újdonsága. A Subaru ugyanis hamarosan csatlakozni készül azon gyártók köréhez, amelyek hibrid modellt is kínálnak palettájukon. Ezt a gyár a Toyotával kötött megállapodásának, valamint saját dízel-programjának keretében valósítaná meg, ráadásul úgy, hogy az elkészült autó egyik változata egy csökkentett fogyasztású városi kisautó, a másik pedig egy nagyteljesítményű sportautó volna.
A Toyota és a Fuji Heavy Indrustries tulajdonában lévő Subaru az új modell fejlesztésén úgy osztozna, hogy előbbi készítené a formatervet, utóbbi felelne a dízel egység és a hibrid hajtáslánc egyesítéséért, majd mindkét márka forgalmazná saját márkanevével a megszülető modellt, amelyről egyelőre csak néhány információ áll rendelkezésre.
Az új modell többféle motor- és karosszériaváltozatban kapható lesz, így a Subaru 2 literes dízel boxer egysége képezné az alapot a háromajtós kupé és ferdehátú karosszériával készülő autóban, de pletykálnak egy nagyteljesítményű modellváltozatról is, a Subaru szimmetrikus összkerékhajtásával, és 300 lóerő körüli teljesítménnyel - bár ennek a változatnak a terveit a gyár nem erősítette meg.
A Subaru amerikai ágazatának igazgatója, Dominick Infante a MotorAuthority lapnak úgy nyilatkozott, hogy a hagyományos modelleknél némileg kisebb méretű autót terveznek, így kétajtós kupé, illetve háromajtós ferdehátú kivitelben gondolkodnak. Az új modell fejlesztésénél kulcsfontosságú szerep jut annak, hogy bármekkora teljesítményű is lesz az autó, rendkívül csendesen üzemeljen, és nagyon alacsony legyen a fogyasztása.
Az igazgató elmondta azt is, hogy nem tartanak attól, hogy a Toyota nagymértékben befolyásolná a Subaru arculatát, hiszen jelenleg is osztoznak közös erőforrásokon, így az együttműködéshez már megvannak az alapok.
A Subaru egyébként - függetlenül a Toyotával kötött együttműködéstől - már dolgozik saját fejlesztésű, tisztán elektromos üzemű megoldásain, az R1e nevű program keretében. Ennek célja nem egy önálló modell megszületése, hanem csupán alapot teremtenek egy sor olyan műszaki megoldás teszteléséhez, amely a jövőbeni hibrid modellek része lesz.