Nem csak olasz autók állhatnak az olaszos hangulatú Coppa rajtjához, de a Fiatok, Ferrarik és Alfa Romeók aránya magasabb a megszokottnál
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Coppa ehhez képest sétakocsikázás volt - mondta a szintén a Historic Racing által szervezett évadnyitó egyik résztvevője. Pedig az elmúlt két évben a Coppa Pannonia Regia volt az Oldtimer Szuperkupa legnehezebb futama - és nem csupán a júliusi, embert és gépet próbáló hőség miatt. A Start Historic - bár messze nem volt a hagyományos értelemben vett bemelegítés -, már csak egynapos volta miatt is könnyebb volt a megszokottnál hónapokkal korábban, április derekán rendezett Coppánál.
Tavaly és tavalyelőtt literekben lehetett mérni a versenyzők által naponta elfogyasztott ásványvíz mennyiségét, jócskán harminc fok feletti hőmérséklet fokozta a megpróbáltatásokat. Az időjárás, úgy látszik, a szervezők állandó szövetségese, bár ezúttal nem a perzselő nap, hanem az eső, és főleg a csúszós utak nehezítették a vezetőből és navigátorból álló párosok dolgát.
Stábunk két napig követte a mezőnyt. Helyszíni videónk
A rajt helyszíne ezúttal is a Campona parkolója volt, ám a hagyományos Coppa-tájegységek, a Pilis, a Vértes és a Gerecse helyett a Dunántúl déli része felé vette az irányt ötvenhárom elszánt csapat. Az eredeti tervek szerint Pécsett lett volna az első napi befutó és a másnapi rajt, de a szervezők a versenyt megelőző hónapokban olyan vendégszeretetet tapasztaltak Kaposvárott, hogy ez lett a cél-rajt helyszíne. A város főterére érkeztek tehát az oldtimerek, hogy másnap reggel, szemerkélő esőben induljanak tovább.
Hétszáz kilométert kellett megtenniük a két nap alatt, ami a legalább harmincéves autókkal egyébként sem kímélő, századmásodperc pontossággal vagy a meghatározott átlagsebességgel teljesítendő szakaszokkal súlyosbítva pedig kifejezetten fárasztó, állandó koncentrációt igénylő kihívás. Nem is sikerült mindenkinek két napon át - a trélernek a helyszínen volt, a lakatosnak a verseny után lesz munkája.
Kaposvár főterén jelölték ki az első napi célt, másnap pedig onnan indultak tovább a csapatok teljesíteni az összesen több mint hétszáz kilométeres távot
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az olaszos hangulatú versenyt - a főszervező, Mekler László kifejezésével élve - egy Fiat 124 replika, közismertebb nevén egy 1976-os gyártású, 1200-as Lada nyerte Janzer Györggyel és Németh Márkkal, a tavalyi Szuperkupa-győztes Erdélyi házaspár és az Ilkovits Ádám - Kemenes Csilla duó előtt.
A részletes eredménylista itt tölthető le.
Az Oldtimer Szuperkupa következő futama: Retro Technika, május 24.